ترامپ: بایدن امریکا را به مایه خنده تبدیل کرده‌است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Дональд Трампом во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях саммита "Группы двадцати" в Осаке
Президент США Дональд Трампом во время беседы с президентом РФ Владимиром Путиным на полях саммита Группы двадцати в Осаке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا در یک گردهمایی در ایلینوی گفت که ایالات متحده در دو سال گذشته به شدت ضعیف شده که به مایه خنده تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور سابق امریکا با حمله به جو بایدن و دولت وی، آنها به از دست دادن تسلط اقتصادی و سیاسی واشنگتن در صحنه جهانی متهم کرد.
وی افزود: "این کشور دیگر کشور بزرگی نیست، این کشور در حال افول است. من از این که به شما بگویم متنفرم. این کشور با بالاترین نرخ تورم در 40 سال گذشته و بالاترین قیمت سوخت در تاریخ است. ما هرگز چنین وضعیتی با انرژی نداشتیم. ما دیگر مانند دو سال پیش یک کشور مستقل از لحاظ انرژی و حتی یک کشور قدرتمند نیستیم".
ترامپ یادآور شد که در طول سال‌های ریاست‌جمهوری بایدن، ایالات متحده آزادی بیان و مطبوعات مستقل را از دست داد، با افزایش شدید جرم و جنایت و مرگ و میر، افزایش مهاجرت غیرقانونی و فروپاشی اقتصادی روبرو شده‌است.
ترامپ تصریح کرد: "اما شاید مهمتر از همه این است که طی دو سال گذشته، دیگر به کشور توجه و احترام نمی‌گذارند و از بسیاری جهات به مایه خنده تبدیل شده‌است".
با توجه به سیاست تحریم‌های ضدروسی، غرب، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در امریکا و اروپا شده است که با افزایش بی‌سابقه قیمت سوخت و مواد غذایی مواجه هستند. به عنوان مثال، در امریکا، تورم در ماه می به 8.6 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از ماه دسمبر سال 1981 میلادی بود و قیمت بنزین برای اولین بار در تاریخ در 10 جون به بالای 5 دالر در هر گالن رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала