کمک 7.5 میلیون دالری چین به زلزله زدگان افغانستان

© Sputnik / StringerПоследствия землетрясения в афганской провинции Хост
Последствия землетрясения в афганской провинции Хост - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه چین از کمک بشردوستانه این کشور برای زلزله زدگان افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز شنبه گفت، که چین 50 میلیون یوان (7.5 میلیون دالر) کمک بشردوستانه به افغانستان آسیب دیده از زلزله بزرگ ارسال خواهد کرد.
وانگ ونبین گفت: زمین لرزه 22 جون قوی ترین زمین لرزه در 20 سال گذشته در افغانستان بود، که نزدیک 1500 کشته، بیش از 2000 زخمی، بیش از 3000 ساختمان را تخریب کرد و تلفات همچنان در حال افزایش است.
Последствия землетрясения в афганской провинции Хост - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2022
بزرگنمایی طالبان درباره زلزله زدگان و خاموشی درباره یورش بر بلخاب
وی گفت: پس از وقوع زلزله، دولت چین تصمیم گرفت کمک های بشردوستانه اضطراری به ارزش 50 میلیون یوان را به افغانستان ارائه کند که شامل خیمه، کمپل، تخت و دیگر مایحتاج ضروری مردم مصیبت دیده افغانستان است. قرار است اولین محموله کمک های بشردوستانه با هواپیمای چارتر در 27 جون به افغانستان ارسال شود.
وی گفت، که طرف چینی از نزدیک با دولت موقت طالبان افغانستان هماهنگ خواهد کرد، تا از ارسال سریع کمک های بشردوستانه به قربانیان اطمینان حاصل کند و به مردم افغانستان کمک کند تا بر مشکلات فائق آیند. ما قویاً معتقدیم که از طریق تلاش های مشترک دولت موقت طالبان افغانستان و همه اقشار مردم، با کمک مشترک جامعه جهانی، مردم مناطق آسیب دیده قادر خواهند بود تا در اسرع وقت به خانه های خود بازگشته و به زندگی عادی برگردند و بر مشکلات فائق آمده و روند بازسازی را تسریع بخشند.
یادآوری می کنیم، که زمین لرزه ای قوی به بزرگی 6.1 ریشتر شب 22 جون در افغانستان به وقوع پیوست. خسارات شدیدی در ولایات پکتیکا و خوست در مرز پاکستان گزارش شده است. هیبت الله آخوندزاده، رهبر گروه حاکم طالبان در افغانستان از جامعه جهانی و سازمان های بشردوستانه خواست تا پس از زلزله به افغانستان کمک کنند. رسانه های محلی گزارش داده اند که شمار کشته ها به 1.1 هزار نفر رسیده و بیش از 1650 نفر زخمی شده اند.
طالبان در حالی که زلزله زدگان نیاز شدید به دارو، داکتر، پرستار و دیگر کمک ها دارند به ولسوالی بلخاب یورش برده و نبرد شدید در این روزها در این ولسوالی جریان دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала