طالبان تمام راه‌های مواصلاتی بلخاب را مسدود کرده‌اند

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولسوالی بلخاب ولایت سرپل می‌گویند که در دومین روز درگیری میان نیروهای طرفدار مولوی مهدی مجاهد و طالبان در این ولسوالی، آمار تلفات طالبان به 20 کشته و 35 زخمی افزایش یافته است.
یک منبع معتبر امروز (جمعه، 3 سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که از نیروهای مردمی در بلخاب نیز تاکنون سه نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند. به‌گفتۀ منبع، سه نفری که قبلا به‌عنوان اسیر نیروهای مردمی نزد طالبان گزارش شده بود، افراد انتحاری خود این گروه بوده‌اند.
همزمان با این، منابع در بلخاب می‌گویند که درگیری شدید صبح امروز در ساحّ "قم‌کوتل" از سر گرفته شده و هلیکوپتر‌های طالبان در فضای بلخاب گشت‌زنی دارند.
به‌گفتۀ این منابع، طالبان تمام راه‌های مواصلاتی بلخاب را مسدود کرده و به هیچ کسی، حتا به غیرنظامیان اجازه‌ی رفت‌و آمد نمی‌دهند.
درگیری در ولسوالی بلخاب روز گذشته آغاز شد. حمله نخست از سوی طالبان صورت گرفته است. نزدیکان مولوی مهدی ادعا دارند که تاکنون در چندین ساحه حمله را عقب زده و چندین عراده موتر و هاموی طالبان را تخریب و یا به غنیمت گرفته‌اند.
منابع می‌گویند که رئیس ستاد ارتش طالبان و فرماندهان قول اردوهای بلخ و هرات نیز در سرپل هستند و وضعیت امنیتی را از نزدیک زیر نظر دارند.
طالبان تاکنون در مورد درگیری در بلخاب چیزی نگفته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала