بازگشایی دوباره سفارت هندوستان در کابل

© Sputnik / Алексей Даничевبیرق هند
بیرق هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که هند با اعزام یک "تیم فنی" به سفارت خود در کابل، حضور دیپلماتیک‌اش در افغانستان را از سر گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه اطلاعات روز به نقل از هندوستان تایمز می نویسد که پس از سقوط دولت افغانستان، هند قنسولگری‌های خود در هرات، قندهار، جلال‌آباد و مزارشریف را به‌دلیل نگرانی امنیتی تعطیل و تمام دیپلمات‌ها و پرسنل امنیتی خود را خارج کرد.
این رسانه نوشته است که تماس‌های اخیر با طالبان چه در پشت صحنه و چه ملاقات‌های رسمی، راه را برای بازگشت مقامات هندی به کابل هموار کرد.
Indian Foreign Minister Subrahmanyam Jaishankar addresses a press conference on the performance of the ministry of external affairs in first 100 days of Prime Minister Narendra Modi's new term in office in New Delhi, India, Tuesday, Sept. 17, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
نکوهش یورش امروز بر عبادتگاه سیک ها از سوی وزیر خارجه هند
وزارت امور خارجه‌ی هند در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تیم فنی این کشور روز پنجشنبه (۲ سرطان) به کابل رسیده و در سفارت آن کشور مستقر شده است.
هدف از اعزام این تیم نظارت از ارایه کمک‌های بشردوستانه و تعامل با مردم افغانستان گفته شده است.
در بیانیه‌ی وزارت خارجه‌ی هند تصریح شده است که احیای حضور دیپلماتیک در کابل در چارچوب "روابط تاریخی و تمدنی هند با مردم افغانستان" انجام شده و به‌معنای به رسمیت‌شناختن تشکیلات طالبان در کابل نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала