ادامه‌ی درگیری در بلخاب؛ منابع: درگیری در ساحه‌ی "قم‌کوتل" جریان دارد

© https://twitter.comبلخاب
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2022
عضو شوید
منابع محلی در ولایت سرپل می‌گویند که طالبان حمله بر نیروهای "جبهه مردمی" طرفدار مولوی مهدی مجاهد را از سمت ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان در منطقه‌ی "گلورز" نیز آغاز کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با این، منابع می‌گویند که درگیری در ساحه‌ی "قم‌کوتل" جریان دارد و طالبان از ولایت بامیان نیروی پشتیبانی به این ولسوالی اعزام کرده‌اند.
یک منبع از ولسوالی بلخاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که در ساعات نخست درگیری میان طالبان و نیروهای مولوی مهدی در منطقه‌ی "گلورز" به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.
او آمار مشخص تلفات طالبان در این منطقه را ده کشته و نزدیک به ۲۰ زخمی گفت و افزود که به نیروهای مولوی مهدی به‌دلیل این که با جغرافیای منطقه آشنایی دارند، آسیبی نرسیده است.
بلخاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2022
پایان روز نخست جنگ در بلخاب؛ منبع: 16 طالب زخمی شدند
با این حال، او گفت که ساحه‌ی "قم‌کوتل" امروز چندین بار میان دو طرف دست به دست شده و اکنون نیز درگیری جریان دارد.
منبع مدعی شد که در جریان درگیری‌های امروز در ساحه‌ی "قم‌کوتل" به طالبان تلفات سنگین وارد شده و ده‌ها جنگ‌جوی این گروه کشته و زخمی شده‌اند. او افزود که از نیروهای طرفدار مولوی مهدی نیز در ساحه‌ی "قم‌کوتل" دو کشته و سه زخمی گزارش شده است.
این در حالی است که از حمله‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب که به هدف سرکوب مولوی مهدی، فرمانده‌ی ناراضی و هزاره‌تبار این گروه آغاز شده، دو روز می‌گذرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала