وزیر خارجه ایران: در این‌ لحظات سخت، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم

© Twitter of the Ministry of Foreign Affairs of وزیر خارجه ایران: سفارت افغانستان را تنها به یک دولت فراگیر واگذار می کنیم
وزیر خارجه ایران: سفارت افغانستان را تنها به یک دولت فراگیر واگذار می کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه ایران در پی زلزله روز چهارشنبه در ولایت های خوست و پکتیکای افغانستان نوشته است، که در این‌ لحظات سخت، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، در پی زمین لرزه روز چهارشنبه در ولایت های خوست و پکتیکای افغانستان که تلفات زیادی به همراه داشت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دقایقی پیش در پیامی توئیتری نوشت: به رسم همسایگی و برادری، در این‌ لحظات سخت، در کنار مردم شریف و صبور افغانستان هستیم.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2022
آمادگی ایران برای اعزام تیم های کمک‌کننده به مناطق زلزله زده افغانستان
‏وی افزوده است: به خانواده‌ قربانیان زلزله تسلیت،برای درگذشتگان مغفرت و برای زخمیان بهبود عاجل مسئلت می‌کنم.
‏وزیر خارجه ایران همچنان اعلام کرده است، که محموله کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سرعت در افغانستان تحویل داده خواهد شد.
پیش از این، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزررت امور خارجه ایران نیز روز چهارشنبه و پس از این زمین لرزه به مردم افغانستان تسلیت و آمادگی ایران را برای کمک اعلام کرده بود.
یادآوری می کنیم، که زلزله روز چهارشنبه اول سرطان در افغانستان بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی برجا گذاشت. معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی اعلام کرد تلفات زلزله بامداد گذشته در شرق افغانستان به بیش از یک هزار کشته افزایش یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала