ائتلاف ماکرون اکثریت مطلق کرسی های مجلس ملی را به دست نیاورد

© Sputnik / Alekseiy Vitvitckiy /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности
Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2022
عضو شوید
نظرسنجی پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه نشان می‌دهد که ائتلاف رئیس جمهور این کشور نتوانسته است اکثریت مطلق را به‌دست بیاورد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از BFMTV، ائتلاف امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه "با هم!"، در دور دوم انتخابات پارلمانی اکثریت مطلق کرسی های مجلس ملی را به دست نیاورد.
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
هشدار ماکرون از توسعه درگیری در اروپا
بر پایه گزارش رسانه ها، ائتلاف رئیس جمهور کنونی جمهوری فرانسه اکثریت ساده را در مجلس سفلی پارلمان فرانسه به دست آورد. در جایگاه دوم، حزب چپگرای ژان لوک ملانشون، اتحادیه اکولوژیکی و اجتماعی خلق جدید (Nupes) و حزب تجمع ملی مارین لوپن در رتبه سوم قرار گرفتند. در مناطق، شعب رای گیری در ساعت 18:00 (19:00 به وقت مسکو)، در شهرهای بزرگ - در ساعت 20:00 به وقت محلی (21:00 به وقت مسکو) بسته شدند.
به گفته وزارت داخله محلی فرانسه، مشارکت مردمی تا ساعت 17:00 به وقت محلی (18:00 به وقت مسکو) 38.11 درصد بوده است. برای پیروزی در دور دوم انتخابات پارلمانی، کسب اکثریت ساده آرا کافی است. در نتیجه 577 نماینده مجلس شورای ملی برای مدت پنج سال انتخاب خواهند شد. ائتلاف "با هم!" در رویارویی نهایی شرکت می کند. (آنسامبل!)، با متحد کردن حزب رنسانس ماکرون (که قبلاً به جلو، جمهوری نامیده می شد)، حزب مرکزی جنبش دموکراتیک، و احزاب راست میانه افق و عمل. رقیب آن ائتلاف چپ‌گرای "اتحادیه اکولوژیکی و اجتماعی خلق جدید" (Nupes) است که شامل فرانسه تحت فرمان ژان لوک ملانشون، حزب سوسیالیست، حزب کمونیست و حزب اروپا-اکولوژی-سبزها است. احزاب راست افراطی رالی ملی مارین لوپن و فتح مجدد اریک زمور نیز در این رای گیری شرکت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала