احمد مسعود: سنگر‌های ما در کوهستان‌ها، طالبان را شوکه ساخته است

© @https://twitter.comرهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم
رهبر مقاومت علیه طالبان: آماده هر نوع جنگ هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
رهبر جبهه مقاومت ملی، در تازه‌ترین مصاحبه تلویزیونی‌اش گفته است که سنگر‌های این جبهه در کوهستان‌های افغانستان طالبان را شوکه کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در مصاحبه با تلویزیون العربیه گفته است که رژیم طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد؛ زیرا این گروه برای بهبود شرایط زنده‌گی مردم افغانستان، کاری انجام نداده است.
رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، گفت او هرگز طرفدار جنگ نیست و حتی در 20سال گذشته در مقابل طالبان نجنگیده‌، اما در حال حاضر تنها گزینه باقی‌مانده برای مردم، جنگ در برابر طالبان است.
مسعود هم‌چنان گفته است که طالبان در کنار عدم تشکیل یک دولت فراگیر، از پذیرفتن میانجی‌گری کشور‌های اسلامی برای حل مشکلات موجود در افغانستان نیز خود‌داری کرده‌اند.
احمد مسعود در این مصاحبه گفته است: "ما در موقعیت دفاع از خود هستیم و از داخل و خارج کار می‌کنیم. طالبان از چگونه‌گی ادامه‌ فعالیت مقاومت در کوهستان‌های افغانستان با وجود سپری شدن زمستان خیلى سرد سخت متعجب شدند."
رهبر جبهه مقاومت در برابر طالبان گفته است که اکنون دختران حق رفتن به مکتب و آموزش را ندارند و افزایش سرکوب اقوام مختلف از سوی طالبان، صلح، آسایش و آزادی را از مردم گرفته است.
احمد مسعود همچنین به وجود اختلاف عمیق میان رهبری گروه طالبان اشاره کرد و گفت: "این اختلاف‌ها باعث شده است که ثبات در حکومت طالبان شکل نگیرد و بی‌ثباتی عامل اصلی بحران فعلی در میان گروه طالبان است."
او همچنین گفت طالبان برخلاف تعهدهایش به آمریکا و کشورهای جهان، در زمینه مبارزه با تروریست‌ها هیچ قدمی برنداشته است.
رهبر جبهه مقاومت افزود: "پس از گذشت نزدیک به یک‌سال از حکومت طالبان، حالا مشخص شد که برای دولت‌داری چیزی بیشتر از جنگ نیاز است. گرفتن یک کشور کار ساده‌ای است، اما اداره کردن آن به شدت دشوار است. یک دولت مشروعیت خود را از مردم می‌گیرد نه از نوک تفنگ و طالبان در حال حاضر چنین وضعیتی دارند."
او می‌گوید فسادی که طالبان در این 10 ماه انجام داده‌اند، کمتر از فساد حکومت‌های پیشین نیست.
احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی در روزهای سقوط دولت پیشین، برخلاف سایر رهبران سیاسی که به خارج از کشور فرار کردند، به پنجشیر رفت و جبهه مقاومت را علیه طالبان ایجاد کرد.
هرچند طالبان موفق شدند با بسیج هزاران نیرو، پنجشیر را به تصرف خود در بیاورند، اما نیروهای مقاومت ملی که در بیشتر کوهپایه‌های پنجشیر و اندراب حضور دارند، از حدود دو ماه پیش جنگ شدیدی را علیه این گروه به راه انداخته‌اند.
پس از آغاز نبرد جبهه مقاومت مقابل طالبان در پنجشیر، اکنون در مناطقی از ولایت های کاپیسا، بغلان، تخار، بدخشان و مناطقی در مرکز افغانستان نیز جبهه‌های مقاومت شکل گرفته‌اند. طالبان حضور جبهه مقاومت را رد می‌کنند و می‌گویند که در پنجشیر جنگی وجود ندارد، در حالی که به گزارش منابع مستقل هم‌زمان در چند جبهه در پنجشیر، اندراب، تخار و بدخشان هم‌اکنون نبرد ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала