واکنش‌ها به یورش بر عبادتگاه سیک‌ها در کابل

© https://twitter.comطالبان: مهاجمان مسلح در عبادتگاه هندوها را در محاصره گرفتیم
طالبان: مهاجمان مسلح در عبادتگاه هندوها  را در محاصره گرفتیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
شماری از چهره های سیاسی و جبهه های ضد طالبان در واکنش به یورش بر عبادتگاه سیک ها در کابل گفته اند، که گروه طالبان باید امنیت اقلیت ها را تامین کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، در پی انفجارهای پی‌هم و درگیری در عبادت‌گاه اهل هنود در کابل که دو کُشته و بیش از هفت زخمی برجا گذاشت، شماری از چهره‌های سیاسی در این رابطه واکنش نشان داده و این حمله را محکوم کرده‌اند.
علی‌میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه‌ی مقاومت ملی ضمن محکوم کردن این روی‌داد، گفته است که افغانستان کشور متنوع است.
نظری تصریح کرده است: "تروریست‌های طالب و شریکان تروریست آنان بهای سنگینی را برای جنایت‌های که امروز مرتکب می‌شوند، خواهند پرداخت".
Indian Foreign Minister Subrahmanyam Jaishankar addresses a press conference on the performance of the ministry of external affairs in first 100 days of Prime Minister Narendra Modi's new term in office in New Delhi, India, Tuesday, Sept. 17, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
نکوهش یورش امروز بر عبادتگاه سیک ها از سوی وزیر خارجه هند
در همین حال حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان در توییتی این حمله‌ها را با شدیدترین الفاظ تقیبح و تأکید کرده که آغاز گفتمان ملی یگانه راه‌حل برای ايجاد صلح و ثبات در کشور است.
داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در حکومت پیشین نیز این حمله را محکوم کرده و با خانواده‌های قربانیان این روی‌داد هم‌دردی کرده است.
از سوی دیگر داکتر رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین‌ شورای امنیت افغانستان حمله بر عبادت‌گاه‌های مردم سیک را عمل تروریستی و ضد‌انسانی عنوان کرده است.
آقای اسپنتا اضافه کرده است: "هندوان و سیک‌های افغانستان، باشندگان قدیمی و از صاحبان این کشور اند که مانند هر شهروند دیگر حق آزادی‌ دینی را در امنیت و برابری دارند".
حنیف اتمر، وزیر امور خارجه در حکومت پیشین نیز با نشر توییتی گفته است: ‏"حمله‌ی بزدلانه و وحشیانه تروریستان را علیه عبادت‌گاه مردم مظلوم و بی‌دفاع سیک کشور با شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کنیم. از وحشت این خون‌خواران بی‌رحم نه مسلمان، نه اهل هنود و نه هم هم‌وطنان سیک ما در امان هستند".
یادآوری می کنیم، که صبح ام‌روز، منابع وقوع پنج انفجار را در عبادت‌گاه اهل هنود کشور در ساحه "گردنه باغ‌بالا"، کارته پروان، از مربوطات حوزه دوم امنیتی شهر کابل را به آماج تأیید کرده بودند.
به گفته‌ی طالبان، این ‏حمله پس از چندین ساعت خاتمه یافت و مهاجمان نیز از پا در آورده شده‌اند.
خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کابل پس از پایان این یورش با نشر توییتی نگاشته است: "یورش باغیان بر عبادت‌گاه اهل هنود خاتمه یافت و نیروهای طالبان توانسته‌اند مهاجمان را از پا در آورند".
زدران اضافه کرده است، که در این حمله یک تَن از اهل هنود کُشته، ۷ تَن دیگر زخم برداشته‌ و هم‌چنان یک تَن از نیروهای طالبان نیز کُشته شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала