بیرون شدن بلخاب از کنترل طالبان/ بلخابی ها کمر مهدی را برای مبارزه در برابر طالبان بستند

© IND. Persian پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید
پاسخ رد مهدی مجاهد به پیشنهاد هیات طالبان/ به جای من به دانش آموختگان هزاره و شیعه سهم بدهید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2022
عضو شوید
باشندگان ولسوالی بلخاب کمر فرمانده پیشین گروه طالبان را برای مبارزه در برابر این گروه بستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، در ادامه تنش‌ها میان رهبری طالبان و مولوی مهدی، تنها فرمانده هزاره‌تبار این گروه، روز جمعه،۲۷ جوزا، ساکنان بلخاب، کمر مولوی مهدی را برای دفاع از بلخاب بستند.
منبع در بلخاب گفت، محاصره بلخاب شدیدتر شده و ساکنان بلخاب از مهدی خواستند که آماده دفاع باشد.
در همین حال، گروه طالبان که ناامید از فریب فرمانده مهدی شده اند، اکنون دست به دامان ملاهای شیعیان زده تا به هرشکلی مهدی را به کابل کشانده و او را دستگیر و دادگاهی و یا نابود کنند تا به دیگر فرماندهان سرکش این گروه درسی باشد که در برابر این گروه ایستاد نشوند.
به گفته برخی کارشناسان، اگر همسايه ها و مراجع قابل احترام اهل تشيع با پا درميانی مولوی مهدي را قناعت و به بيرون شدن از بلخاب دهند، بر پایه برنامه طالبان و اطلاع موثق او را محکمه، زندانی و نابود خواهد کرد و این خیانت نابخشودنی از سوی علمای تشیع در برابر این فرمانده هزاره تبار شیعه است.
کارشناسی دیگر درباره خیزش مولوی مهدی می گوید، که اکنون اگرچه در افغانستان همه ظواهر اسلامی برقرار و محفوظ است و نمازهای جماعت و نماز جمعه از دیگر زمان ها بیشتر برقرار است و صدای اذان بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، منتها ترس ووحشت حاکم بر جامعه استوار، فقر در حال گسترش، درونمایه اسلام یعنی عدالت و رعایت حقوق مردم و آنچه اسلام برای آنها ظهور کرد، وجود ندارد. مردم عادی ممکن نمی فهمند که از اسلام تنها پوسته ای مانده و هسته و درونمایه از بین رفته است. پس بر پیشوایان جامعه لازم است تا مردم را متوجه کند، که روح اسلام وجود ندارد و اگر این طور ادامه پیدا کند اثری از اسلام و عدالت نخواهد ماند، از اینرو خیزش ضروری است و باید وارد میدان شد و باید حماسه آفرید و سپاه جهل و حتی اندیشه جاهلانه آن را باید ریشه کن کرد و منتظر تراژدی نباشیم و با درست کردن رویدادهای تخیلی تراژدی، خود را از خیزش برای حماسه برائت ندهیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала