افشای جنایات امریکا در افغانستان؛ بریتانیا با استرداد آسانژ به ایالات متحده موافقت کرد

© Sputnik / Alex McNaughton /  مراجعه به بانک تصاویر Сооснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж на балконе здания посольства Эквадора в Лондоне
Сооснователь WikiLeaks Джулиан Ассанж на балконе здания посольства Эквадора в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2022
عضو شوید
وزارت داخله بریتانیا می گوید که جولیان آسانژ دو هفته فرصت دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ویکی‌لیکس در توییترش نگاشته است که وزیر داخله بریتانیا پریتی پاتل با استرداد جولیان آسانژ به امریکا موافقت کرده است.
در نوشته ویکی‌لیکس آمده است: "وزیر داخله با استرداد جولیان آسانژ به ایالات متحده موافقت کرده است، جای که 175 سال زندان در انتظار وی است".
این نشریه، تصمیم وزارت داخله بریتانیا "روز سیاه" آزادی بیان عنوان کرد و وعده سپرد که وزیر داخله را با این تصمیم به چالش خواهد کشید.
به گفته پاتل، وزیر داخله، بریتانیا جولیان آسانژ دو هفته فرصت دارد.
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
واکنش وزارت خارجه روسیه به استرداد آسانژ به امریکا
قابل ذکر است که دادگاه وست مینستر لندن حکم استرداد جولیان آسانژ را صادر کرده بود، قرار بود که تصمیم نهایی را در این خصوص وزیر داخله این کشور بگیرد.
بنیانگذار ویکی لیکس به دلیل انتشار صدها هزار سند فاش شده مربوط به جنگ افغانستان و عراق، در امریکا تحت تعقیب است. آسانژ در سه سال گذشته عمر خود را در زندان بلمارش بریتانیا به سر برده است.
اسناد ویکی لیکس نشان می دهد که چگونه ارتش ایالات متحده صدها غیرنظامی را در حوادث گزارش نشده در طول جنگ افغانستان کشته است. پرونده‌های فاش شده از جنگ عراق هم نشان می دهد که 66 هزار غیرنظامی توسط نیروهای عراقی کشته و زندانیان شکنجه شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала