Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

5 بهترین دروازه‌بان اروپا در فصل گذشته (2021-22)+ عکس

© Sputnik / Александр Вильф /  مراجعه به بانک تصاویر تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League
تیبو کورتوا Russia Soccer Champions League - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2022
عضو شوید
دروازه‌بانی سخت‌ترین شغلی است که در دنیای فوتبال کم‌تر کسی در آن موفق می‌شود اما ما 5 نفر برتر فعلی جهان را بر می‌شماریم.
به گزارش اسپوتنیک؛ دروازه‌بانی یکی از مشکل‌ترین و دشوارترین مشغله‌های فوتبالی‌ست که مرد درون دروازه باید هر دقیقه هوشیار باشد تا ضد حملات سریع و توپ‌های بلند جاه طلبانه را رفع کند.
این شغل در سال‌های اخیر بیشتر از پیش سخت شده، به طوری که اکثر تیم‌ها نه تنها از دروازه‌بان‌ها انتظار دارند که توپ‌زنان خوبی باشند، بلکه باید توزیع‌کنندگان عالی نیز باشند.
در فصل 2021-22، شاهد بودیم که چند دروازه‌بان درخشش جادویی داشتند. آنها سیوهای خیره کننده‌ای انجام دادند، دفاع خود را سازماندهی کردند و حتی برای هم تیمی‌های هجومی خود موقعیت ساختند.
در زیر نگاهی کوتاه می‌اندازیم به برخی از استاپرهایی که با قهرمانی‌های خود در میان چارچوب به تیم‌های خود افتخار آفریدند. در اینجا پنج دروازه‌بان برتری که در فصل 2021-2022 درخشیدند را بررسی می‌کنیم.
آمار از طریق: Fbref و لیگ برتر
شماره 5 | کوین تراپ | اینتراخت فرانکفورت
کوین تراپ دروازه‌بان آلمانی در فصل 2021-2022 از یک رقابت عالی لذت برد. او سیوهای خیره کننده‌ای انجام داد، به دفاع اینتراخت فرانکفورت کمک کرد تا فرم خود را حفظ کند.
بهترین عملکرد این دوره از رقابت‌ها برابر رنجرز در فینال لیگ اروپا بود و او دو سیو تعیین کننده بازی را انجام داد. او ضربه ایستگاهی جیمز تاورنیر را در پایان وقت اضافه مهار کرد و بازی را با نتیجه 1-1 به ضربات پنالتی کشاند.
در آنجا نیز تراپ به عنوان یک قهرمان ظاهر شد و پنالتی آرون رمزی را برای بُردن اولین جام اروپایی فرانکفورت در 42 سال دفع کرد.
تراپ همچنین در 32 بازی بوندسلیگا 112 سیو فوق العاده انجام داد و پنج بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت. او درصد سیو 72.9 را به دست آورد و او را به یکی از بهترین‌ها در بخش تبدیل کرد.
شماره 4 | ادرسون موراس | منچسترسیتی
منچسترسیتی به رهبری پپ با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر در فصل 22-2021 دفاع کرد و با اختلاف کمی لیورپول را شکست داد.
دروازه‌بان اول سیتیزن‌ها به ویژه در حفظ جایگاه سیتی در لیگ برتر خوب عمل کرد.
ادرسون مثل همیشه در زیر تیر افقی پای مطمئن بود، توپ‌های بلند را جمع‌آوری کرد و ضربات کرنر را با ادعاهای بی‌نظیر باطل ساخت. این دروازه‌بان برزیلی همچنین توپ را به خوبی پخش می‌کرد، با ارسال توپ بلند خود تحت تأثیر قرار گرفت و آرامش غیرقابل تصوری را تحت فشار نشان داد.
ادرسون که در دو فصل قبل (2019-20، 2020-21) برنده جایزه "دستکش طلایی لیگ برتر" شده بود، فصل گذشته هت تریک خود را تکمیل کرد.
این دروازه‌بان 28 ساله 20 بار دروازه خود را بسته نگه داشت و در مجموع 60 سیو را ثبت کرد.
شماره 3 | مایک میگنان | آث میلان
میلان سرانجام به قهرمان نشدن‌هایش در سری آ پایان داد و جام قهرمانی فصل 2021-22 پایان داد و پس از 11 سال انتظار برنده جام نقره‌ای شد.
در حالی‌که همه بازیکنان میلان تمام تلاش خود را برای این هدف گذاشتند، نمی‌توان به دروازه‌بان همیشه قابل اعتماد آنها مایک میگنان اعتبار خاصی قائل نشد.
دروازه‌بان فرانسوی با اختلاف بسیار بهترین دروازه‌بان در این بخش بود و تعداد زیادی سیو عالی برای زنده نگه‌داشتن امیدهای تیمش برای قهرمانی انجام داد.
جدای از نشان دادن شوت در بالا، میگنان همچنین با تسلط فوق‌العاده‌اش بر منطقه، حرکات پا و توانایی برای خروج سریع از خط دروازه در زمانی که موقعیت آن را ایجاب می‌کرد، تحت تأثیر قرار داد.
میگنان در فصل 2021-2022 سری آ 17 کلین شیت داشت و 81.2 درصد، درصد سیو (81 سیو) را به دست آورد. او به شایستگی دستکش طلایی سری آ را به خاطر قهرمانی‌هایش برد.
شماره 2 | آلیسون بکر | لیورپول
لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین تیم‌های اروپا مورد ستایش قرار می‌گیرد. آنها یک حمله پر زرق و برق، یک هافبک همه کاره، و یک دفاع مقتصد دارند که توسط دروازه‌بان قابل اعتمادشان آلیسون بکر تنظیم شده است.
این ستاره برزیلی که در تابستان 2018 با مبلغ 66.8 میلیون پوند از آ اس رم به آنفیلد آمد، چیزی جز انقلابی برای سرخ‌ ها نبود. او یک تیم بزرگ را به یک ماشین برنده تبدیل کرده، تیمی که می‌تواند با هر تیمی در جهان مقابله کند.
آلیسون به ندرت مرتکب اشتباه می‌شود، توپ را در پای خود خوب می‌بیند و مهارت‌های قابل ستایش در توزیع دارد. اگر او در خط دفاعی آنقدر محکم نبود، لیورپول احتمالاً نمی‌توانست به اندازه آنها مردها را در حمله به جلو بفرستد.
آلیسون به صورت مشترک برنده جایزه "دستکش طلایی لیگ برتر" در فصل 2021-22 شد زیرا 20 بار دروازه (76 سیو) را در لیگ برتر انگلیس بسته نگه‌داشت.
آلیسون در لیگ قهرمانان اروپا نیز چهار کلین شیت کرد.
شماره 1 | تیبو کورتوا | رئال مادرید
تیبو کورتوا دروازه‌بان رئال مادرید در فصل 2021-2022 مالکیت تیم رئال مادرید را در اختیار داشت.
کورتوا که در سال 2018 با مبلغ 35 میلیون پوند از چلسی امضا شد، روزهای سختی را سپری کرد تا بهترین روزهایش را به نمایش بگذارد.
ولی او اجازه نداد که لرزش‌های فصل اول وی را از مسیر اصلی خارج نماید و سرانجام منتظر ماند تا طوفان بگذرد و از آن طرف قوی‌تر بیرون آمد.
کورتوا در فصل 2021-2022 لالیگا برای رئال مادرید عالی بود و 88 سیو در طول این رقابت‌ها انجام داد تا به تیمش برای کسب سی‌وپنجمین عنوان قهرمانی کمک کند.
در لیگ قهرمانان اروپا اما، دروازه‌بان بلجیمی دیواری شکست ناپذیر بود. در مسیر چهاردهمین قهرمانی لوس بلانکوس در لیگ قهرمانان، کورتوا در 13 بازی 56 سیو فوق العاده انجام داد. این بازیکن 30 ساله در فینال مقابل لیورپول 9 سیو انجام داد، جایزه "مرد مسابقه" را به دست آورد و اولین دروازه‌بانی شد که در فینال لیگ قهرمانان اروپا به همین تعداد سیو انجام داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала