درخواست "غیرواقعی" اوکراین برای دریافت تسلیحات غرب

© Sputnik / Vitaly PodvitskiNew York Times назвала "нереалистичными" запросы Украины в отношении западных вооружений
New York Times назвала нереалистичными запросы Украины в отношении западных вооружений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
عضو شوید
نیویورک تایمز درخواست اوکراین برای دریافت تسلیحات غربی را "غیر واقعی" دانست
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: درخواست های اوکراین برای تسلیحات غربی "واقع بینانه و مصلحتی" نیست.
این نشریه خاطرنشان می کند که "اوکراین زرادخانه ای از سلاح های مدرن غربی چندین برابر بیشتر از آنچه را وعده داده شده یا حتی در مورد آن صحبت شده است، درخواست نموده".
میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: کی‌یف برای مقابله با روسیه به 300 موشک انداز متحرک، 1000 هویتزر، 500 تانک، 2000 موتر زرهی و 1000 هواپیمای بدون سرنشین نیاز دارد.
این روزنامه یادآور می شود که ایالات متحده "کمی بیش از 100 هویتزر و سایر کشورها - ده ها نوع تسلیحات دیگر" را به اوکراین ارسال کرده اند.
پودولیاک تاکید کرد که اوکراین منتظر تصمیم‌گیری درباره این موضوع از نشست وزیران دفاع ناتو که در 15 ژوئن برگزار خواهد شد است.
نیویورک تایمز در ادامه می نویسد "چنین درخواست‌های بزرگ مقیاس ممکن است واقع بینانه یا مصلحت‌آمیز نباشد - برای مثال، هویتزرها سریع‌تر از آنچه اوکراینی‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند وارد می‌شوند - اما پودولیاک، زلنسکی و دیگران به وضوح قصد دارند به فشار بر غرب ادامه دهند و هر روز از جریان فعلی شکایت دارند که سلاح ها به شدت ناکافی است.
این در حالی است که وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که ارتش روسیه طی عملیات زمینی و هوایی در خاک اوکراین، توانست حجم زیادی از تسلیحات ارائه شده توسط غرب به دولت کی‌یف را نابود کند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала