ترکیه، روسیه و اوکراین یک کانال ارتباطی برای حل مسئله غلات ایجاد کردند

© Sputnik / Aleksandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Уборка урожая зерновых в Новосибирской области
Уборка урожая зерновых в Новосибирской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
عضو شوید
به گزارش منابع خبری، ترکیه، روسیه و اوکراین یک کانال ارتباطی از طریق وزارت دفاع برای حل مسئله انتقال غلات ایجاد کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی تی ار تی هابر گزارش داد: در حالی که صحبت از تاثیر منفی مسئله (عدم امکان انتقال غلات از اوکراین) بر دیگر کشورها بود، یک گام در راستای حل این مسئله برداشته شد. به ریاست خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه یک کانال ارتباطی ایجاد شد تا مسئله مفصل تر بررسی شود و به سرانجام برسد.
این شبکه به نقل از آکار اعلام کرد: قصد داریم هرچه سریع‌تر کار را به سرانجام برسانیم. برنامه یا برای مذاکرات فشرده داریم، هم با وسیه و هم با اوکراین. هر کدام شرط و شروط هایی دارند. روی برطرف کردن آنها کار می کنیم. امیدواریم.
سازمان ملل متحد بارها تهدید بحران غذایی به دلیل کمبود غلات را اعلام کرده است. غرب روسیه را به مخالفت با عرضه غلات اوکراین به بازارهای جهانی متهم می کند اما مسکو قاطعانه چنین اتهاماتی را رد کرده است. همچنین مقامات کی‌یف خود موانع بسیاری برای صادرات غلات ایجاد کرده‌اند. علاوه بر آتش‌سوزی غلات در بندر ماریوپل، نیروهای اوکراینی در دریای سیاه ماین‌گذاری کرده‌اند که اجازه نمی‌دهد غلات با کشتی به بازارهای جهانی منتقل شود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که هیچ مشکلی در صادرات غلات از اوکراین وجود ندارد و روسیه در این امر دخالتی ندارد. او گفت که اگر اوکراین بنادر را از ماین پاک کند، کشتی های حامل غلات بدون هیچ مشکلی می توانند آنجا را ترک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала