غرب مجبور به دور زدن تحریم‌های خود علیه روسیه است

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2022
عضو شوید
کارشناسان اقتصادی تاکید می کنند کشور‌های اروپایی برای خرید گاز روسیه، مجبورند تحریم‌هایی را که خودشان علیه مسکو اعمال کرده اند، دور بزنند.
به گزارش اسپوتنیک، شریه ایرانی "جوان" در مقاله‌ی می نویسد: برخی از سیاستمداران غربی از تحریم ها علیه روسیه ناامید شده اند و تلاش می کنند محدودیت های خود در زمینه انرژی را دور بزنند.
در این مقاله آمده است که سیاست تحریم‌ها بیشتر از مسکو به خود کشورهای غربی آسیب وارد می‌کند و به همین دلیل ائتلاف ضد روسیه محکوم به "شکست اجتناب‌ناپذیر" است.
در ادامه گفته می‌شود: سیاستمداران غربی عمدتاً بیش از یک بار به طور غیرمستقیم و حتی گاهی مستقیم از سیاست تحریم‌های ضدروسی ابراز ناامیدی کرده‌اند و تلاش می‌کنند محدودیت‌هایی را که خودشان اعمال کرده‌اند به‌ویژه در زمینه انرژی روسیه دور بزنند.
ناظران می‌گویند که ایالات متحده و متحدانش با کمبود مواد غذایی و همچنین تورم بی سابقه و افزایش قیمت سوخت مواجه هستند.
نویسندگان این نشریه ایرانی معتقد اند "چنین تحولی می‌تواند نه تنها باعث ایجاد یک بحران اقتصادی، بلکه یک بحران سیاسی شود و به محبوبیت و رتبه سران کشورها و رهبران سیاسی، چه کشورهای اروپایی و چه ایالات متحده، آسیب‌ قابل توجهی وارد کند که تا حد زیادی مقصر این بحران هستند.
کارشناسان اقتصادی تاکید می‌کنند اقدامات روسیه در تحقق هدف اساسی مربوط به افزایش ارزش روبل، موفق شد و اروپایی‌ها باید تحریم‌های خودشان را دور بزنند. هر چند که عده‌ای می‌گویند امکان رسیدن به سازوکاری که منافع هر دو طرف را تامین کند، وجود دارد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала