دانشمندان ایتالیایی: آبله میمون می توان در مایع منی یافت کرد

© Fotolia / Decade3dВирус оспы
Вирус оспы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
عضو شوید
برای اولین بار دانمشدان ایتالیایی اعلام کردند که آبله میمون را می توان در مایع منی یافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، فرانچسکو وایا، مدیر کل موسسه ملی بیماری های عفونی لازارو اسپالانزانی "Spallanzani" می گوید که دانشمندان ایتالیایی دریافتند که ویروس آبله میمون می تواند در مایع منی وجود داشته باشد.
او گفت: "محققان ما برای اولین بار در جهان کشف کردند که ویروس عامل آبله میمون می تواند در مایع منی وجود داشته باشد".
یادآور شد که ویروس شناسان حتی در مواقع سخت، از جمله به جوانان می گویند که ما می توانیم و باید یک زندگی کامل داشته باشیم، اما تحت شرایط امن و با رعایت ایمنی کامل.
آبله میمون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2022
طالبان: تا کنون هیچ موارد قطعی آبله میمون در افغانستان ثبت نشده است
گزارش رسمی این موسسه اشاره می کند که ویروس آبله میمون در مایع منی فرد مبتلا می تواند قابلیت تولید مثل و ایجاد آلودگی را داشته باشد.
محققان خاطرنشان کردند: در آزمایشگاه های این موسسه از مایع منی یک بیمار شش روز پس از شروع تب، این ویروس گرفته شد و در کشت سلولی توانست در آزمایشگاه تکثیر شود. به گفته محققان کار آنها به روشن شدن بسیاری از مسائل مربوط به فرضیه انتقال ویروس آبله میمون از طریق جنسی کمک خواهد کرد.
قابل ذکر است که آبله میمون یک عفونت ویروسی نادر است که در میان انسان ها نیز انتقال می یابد. این بیماری معمولا خفیف است و بیشتر افراد در عرض چند هفته بهبود می یابند، اما برای برخی افراد ممکن است با عوارضی همراه باشد.
علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. راش‌ و مشکلات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که اغلب از صورت شروع می شود و سپس به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала