نبیل: به زودی حقایق در مورد انتخابات 2014 را افشا می‌کنم

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
رییس امنیت ملی دولت پیشین می‌گوید که او بزودی حقایق جدیدی را در مورد انتخابات 2014 (انتخاباتی که غنی در آن به ریاست جمهوری رسید) با مردم شریک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی دولت پیشین افغانستان در تازه ترین مورد شب گذشته (20 جوزا) در واکنش به اظهارات تازه هیبت‌الله علی‌زی آخرین رییس ستاد ارتش دولت پیشین افغانستان، در تویترش نوشته که "چندی قبل آقای سپنتا نقل قولی عالی از آقای حامد کرزی داشتند؛ که خود‌کرده را درد است و درمان نیست.
آقای نیبل نوشته، در انتخابات سال 2014 م، اگر کرزی نمی‌خواست که اشرف غنی به قدرت برسد، شاید هم اشرف غنی هیچگاهی با وجود تلاش‌های حامیان، لابی‌ها و پول‌های خارجی رییس جمهور نمی‌شد و به ارگ نمیرسید."

او افزوده که در این رابطه حرفهای زیاد و مستندی به گفتن است، که به زودی جهت آگاهی و پند گرفتن نسل‌های آینده از طریق مطبوعات مستقل شریک خواهم ساخت. حقایق تلخ است اما باید گفته شود و باید به دور از تحت تاثیر رفتن هر گونه احساسات شنیده شود، نسل‌های آینده به دور از احساسات قومی، تباری و مفکوروی قضاوت کنند و باید به طور شفاف ثبت تاریخ گردد."

به گفته او، نسل جوان و نسل های آینده زمانی خواهند توانست که خود و هم نسلان خود را از این منجلاب خونین بیرون کنند و با عصر امروزی همقدم شوند، که از اشتباهات گذشته گان خود بیاموزند و تلاش نمایند تا از هر نوع اسارت ذهنی رهایی یابند.

این در حالی است که به تازگی هیبت الله علی‌زی رییس ستاد ارتش دولت پیشین افغانستان در گفتگو با مجله "وار زون" گفت که پس از فرار اشرف غنی، آقای کرزی می‌خواست به ارگ برود و قدرت را در دست گیرد اما او مانع این کار شده است.

به گفته علی‌زی آقای کرزی در تماس تلفنی از بسم الله محمدی، وزیر دفاع خواسته بود که او را به ارگ ببرد.

اما دفتر حامد کرزی این ادعای علی زی را رد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала