سفر انعام الله سمنگانی برای حل تنش ها میان مهدی مجاهد و دیگر طالبان

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
معاون سخنگوی گروه طالبان برای حل تنش های درون طالبانی به ولایت سرپل سفر کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، مسئولان محلی سرپل می گویند، که انعام الله سمنگانی؛ معاون سخنگوی گروه طالبان به سرپل و ولسوالی بلخاب این ولایت سفر داشته و با مولوی مهدی مجاهد دیدار کرده است. این در حالی است که در روزهای گذشته مهدی مجاهد از سوی مقام‌های محلی طالبان "فرمانده مسلح غیرمسئول" خوانده شده بود.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
کشمکش مهدی مجاهد با طالبان؛ از رییس استخبارات بامیان تا "مسلح غیرمسئول"
فخرالدین محمد عمیر سرپلی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ سرپل گروه طالبان گفت: انعام الدین سمنگانی؛ معاون سخنگوی گروه طالبان، پنجشنبه شب، ۱۹ جوزا وارد سرپل شد و روز گذشته به هدف دیدار با مولوی مهدی مجاهد به بلخاب رفت.

به گفته او، سمنگانی طی این سفر با مهدی مجاهد؛ رییس پیشین استخبارات بامیان طالبان و مسئولان امنیتی سرپل دیدار و گفتگو کرده است.

این در حالی است، که در جریان دو هفته پسین درگیری میان نیروهای امنیتی و افراد مولوی مهدی مجاهد در ولسوالی بلخاب رخ داده بود که طی آن دست‌کم ۱۰ تن از دوطرف کشته و زخمی شده بودند.

پس از این رویداد، کشمکش ها بر سر تعیین ولسوال بلخاب نیز میان مولوی مهدی مجاهد و حکومت محلی سرپل تشدید شد و در پی تعیین ولسوال از سوی مولوی مهدی مجاهد، فرماندهی امنیه سرپل وی را "قوماندان مسلح غیرمسئول" خواند.

مولوی مهدی مجاهد طی دو ماه اخیر پس از برکناری از ریاست استخبارات بامیان به بلخاب رفته و هیچ مسئولیت تازه ای در حکومت ندارد؛ اما هنوز‌ معلوم نیست که پا درمیانی انعام الدین سمنگانی بار دیگر او را در حکومت سهیم خواهد کرد یا نه.

او از معدود اعضای هزاره طالبان به حساب می‌آید که در ولایت سرپل و سایر ولایات شمالی از نفوذ قابل توجهی برخوردار است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала