روسیه: سیاست های غرب "هشت‌گانه بزرگ جدید" را ایجاد کرد

© Fotolia / AlexkichНадпись "санкции", сложенная из кубиков между флагами США и России
Надпись санкции, сложенная из кубиков между флагами США и России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
رئیس دومای روسیه، گفت که گسستگی روابط اقتصادی کنونی توسط واشنگتن و متحدانش منجر به تشکیل "گروه هشت جدید" شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای روسیه، در بیاناتی خاطرنشان کرد که اقتصاد ایالات متحده، جاپان، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا در پس زمینه تحریم‌های ضد روسیه رو به ورشکستگی است. تنها در ایالات متحده، تورم به بالاترین حد خود - 8.6 در صداز دسامبر 1981 رسیده است.
به گفته ولودین، گروه هشت کشوری که از محدودیت ها حمایت نکردند - چین، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، مکزیک، ایران و ترکیه - از نظر تولید ناخالص داخلی و بر ابری قدرت خرید 24.4 درصد از گروه قدیمی بهتر عمل کردند.
وی گفت: "ایالات متحده با دستان خود شرایطی را برای کشورهایی که مایل به ایجاد مذاکرات برابر و روابط متقابل سودمند هستند ایجاد کرد تا در واقع یک "هشت‌گانه بزرگ جدید" با روسیه را تشکیل دهند.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قبلاً از کنگره خواسته بود تا برای کاهش قیمت ها در این کشور اقدام کند.
خاطرنشان می شود، در ماه می گذشته، افزایش قیمت کالاهای اساسی با سرعت دو برابری ادامه داشت.
در پی آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشور‌های غربی چندین بسته تحریمی علیه فدراسیون روسیه وضع کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز گفت که سیاست مهار و تضعیف روسیه، راهبردی بلندمدت برای غرب است و این تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала