تلاش قانون‌گذاران آمریکایی برای برگزاری نشستی محرمانه در مورد افغانستان

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
وبسایت تحلیلی و خبری آمریکا می‎‌گوید براساس اطلاعیه‎‌ای که به دست مسوولان این وبسایت رسیده، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا یک نشست محرمانه در مورد افغانستان برگزار خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وب‌سایت تحلیلی و خبری "دِ هیل" امریکا می‎‌گوید براساس اطلاعیه‎‌ای که به دست مسوولان این وب‌سایت رسیده است، کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا یک نشست محرمانه برای بررسی نحوه عملکرد دولت بایدن در مورد خروج از افغانستان برگزار خواهد کرد.
انتظار می‎‌رود این نشست استماعیه در 15 جون برگزار شود. این جلسه موضوع سیاست امریکا در قبال افغانستان را پوشش می‎‌دهد و انتظار می‎‌رود مقام‌های ارشد وزارت خارجه ایالات متحده در آن حاضر شوند.
یک منبع آگاه به "دِ هیل" گفته است که وزارت امور خارجه آماده برگزاری بخشی از جلسه استماعیه به‌صورت علنی است تا برخی از اطلاعات عمومی باشد، اما اکثریت دموکرات‌های این هیأت اصرار دارند که جلسه پشت درهای بسته برگزار شود.
این هیات توسط گریگوری میکس و مایکل مک‌کال رهبری خواهد شد.
مک‌کال، در بیانیه‌ای به "دِ هیل"، این را "ناامیدکننده" خوانده که کمیته از آگست 2021 "فقط یک جلسه استماعیه آزاد اختصاص داده شده به افغانستان" داشته است.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ، در ماه سپتامبر در مجلس نماینده‌گان درباره افغانستان شهادت داد. بلینکن و دیگر مقام‌های کابینه در جلسات متعدد استماعیه با کمیته‎‌های مجلس نماینده‌گان و سنا به سوالات در مورد افغانستان پاسخ داده‌اند.
این نشست محرمانه بررسی "تحول سیاست ایالات متحده در قبال افغانستان از سال 2017 تا آگست 2021" عنوان شده است.
این نشست شامل پنج مقام ارشد وزارت خارجه خواهد بود که بخشی از عملیات ایالات متحده برای خروج از افغانستان را مدیریت کرده و مسوول سیاست ایالات متحده در قبال افغانستان هستند.
هنگامی که نیروهای ایالات متحده در 31 آگست از افغانستان خارج شدند، دولت بایدن به دلیل عدم تخلیه ده‌ها هزار متحد افغانستانی و صدها شهروند آمریکایی مورد سرزنش شدید قرار گرفت.
با گذشت بیش از 10 ماه از تسلط طالبان، افغانستان در یک فاجعه انسانی و اقتصادی فرو رفته است. طالبان هم‌چنین حقوق مدنی کلیدی برای زنان و اقلیت‌ها را که کشور در دوره 20 ساله دخالت امریکا و جهان به‌سختی به دست آورده بود، لغو کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала