پیوند مصرف ماهی با سرطان پوست

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر Корзины с рыбой во время прибрежного лова черноморской рыбы в Севастополе
Корзины с рыбой во время прибрежного лова черноморской рыбы в Севастополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه براون مصرف ماهی خام را با خطر بالای ملانوما مرتبط دانستند.
به گزارش اسپوتنیک، اسکای نیوز نوشت: دانشمندان دانشگاه براون در ایالات متحده نشان دادند، افرادی که 300 گرم ماهی در هفته (42.8 گرم در روز) می خورند، 22 درصد بیشتر از افرادی که تنها 3.2 گرم ماهی در روز مصرف می کنند، در معرض خطر دچار شدن به ملانوم بدخیم هستند.
рыбы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2022
دانشمندان: ماهی ها توانایی آموختن ریاضی را دارند
این مطالعه شامل 491,367 بزرگسال امریکایی در حدود سن 62 سال بود که گزارش دادند، که در مقایسه با سال پیش چقدر ماهی سرخ شده، ماهی نپخته و تن ماهی خورده‌اند و همچنین اندازه وعده‌ها. سپس این تیم میزان بروز سرطان پوست را در یک دوره 15 ساله محاسبه کردند. یک درصد از افراد به ملانوم بدخیم دچار شدند، در حالی که 0.7 درصد به ملانوم پیش سرطانی یا مرحله صفر دچار شدند. در مقایسه با تنها 0.3 گرم، با 18 درصد بیشتر خطر ملانوم بدخیم و 25 درصد بیشتر خطر سلول های پیش سرطانی مرتبط است. افرادی که روزانه 14.2 گرم تن ماهی مصرف می کردند نیز با افزایش 20 درصدی در معرض خطر بودند.
نویسندگان مقاله پیشنهاد می‌کنند، که این نتایج به دلیل وجود آلاینده‌هایی مانند بی‌فنیل‌های پلی کلره، دیوکسین، آرسنیک و جیوه در ماهی است. با این حال، ممکن است افرادی که بیشتر ماهی یا تن ماهی نپخته مصرف می کنند، عادات سبک زندگی دیگری داشته باشند که خطر دچار شدن به ملانوم را در آنها افزایش می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала