بازداشت رییس مبارزه با مواد مخدر طالبان در بامیان به اتهام فروش هروئین

© Sputnik / Z. Safariبامیان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای سارک در یک نگاه
بامیان؛ پایتخت فرهنگی کشورهای سارک در یک نگاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2022
عضو شوید
منابع در ولایت بامیان می‌گویند که رییس مبارزه با مواد مخدر بامیان، هروئینی را که از نزد فروشندگان مواد مخدر ضبط کرده بود، خودش به فروش رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک، منابع محلی در ولایت بامیان، می‌گویند که قاری عبدالفتاح، رییس مبارزه با مواد مخدر طالبان در این ولایت به اتهام فروش هروئین بازداشت شده است.
منابعی که نمی‌خواهند نامی از آن‌ها گرفته شود، با تأیید این خبر به رسانه ها، می‌گویند که این رویداد حدود یک هفته پیش رخ داده است.
به گفته‌ی این منابع، قاری عبدالفتاح از سوی محافظان عبدالله سرحدی، والی این ولایت بازداشت و از وظیفه برکنار شده است.
این منابع، می‌گویند که رییس مبارزه با مواد مخدر بامیان، هروئینی را که از نزد فروشندگان مواد مخدر ضبط کرده بود، خودش به فروش رسانده است.
گفته می‌شود که قاری عبدالفتاح، از نزدیکان مولوی صدیق‌الله شاهین مسافر، فرمانده‌ی امنیه طالبان در بامیان است.
محمد خوانی رسا، سخن‌گوی فرماندهی امنیه طالبان در بامیان نیز، خبر برکناری قاری عبدالفتاح از سمت ریاست مبارزه با مواد مخدر این ولایت را تأیید می‌کند؛ اما بازداشت او را به اتهام فروش هروئین شایعه می‌خواند.
با این حال عبدالصبور فرزان سیغانی، سخن‌گوی والی طالبان در بامیان، می‌گوید که قاری عبدالفتاح، رییس پیشین مبارزه با مواد مخدر این ولایت به اتهام تخطی در امور کاری بازداشت و از وظیفه برکنار شده است.
به گفته سخن‌گوی والی بامیان، به جای قاری عبدالفتاح، محمد داوود حیدر، به عنوان رییس مبارزه با مواد مخدر این ولایت تعیین شده است.
منابع محلی، می‌گویند که محمد داوود حیدر از ولایت کندهار و از نزدیکان ملا عبدالله سرحدی، والی این ولایت است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала