بوریس جانسون از رای عدم اعتماد پارلمان نجات یافت

© AP Photo / Matt DunhamПремьер-министр Великобритании Борис Джонсон
Премьер-министр Великобритании Борис Джонсон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
نخست‌وزیر بریتانیا با وجود انتقادهای اخیر از او با کسب رای اعتماد 211 نماینده در مقابل 148 رای مخالف، بقای خود بر مسند قدرت را تا یک سال دیگر تضمین کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "گاردیان" بوریس جانسون، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا، با اختلاف اندکی موفق شد بر چالشی که فراکسیون حزب حاکم محافظه‌کار در مقابلش قرار داده بود، فایق آید و از اکثریت نماینده‌گان این حزب در مجلس عوام رای اعتماد گیرد.
مجموعا 211 نماینده محافظه‌کار در موافقت به جانسون و 148 نماینده این حزب علیه او رای دادند. به این ترتیب، تمامی 359 نماینده محافظه‌کار مجلس عوام در این رای‌گیری شرکت کردند.
آقای جانسون با اختلاف بسیار کمی رای اعتماد را به دست آورد و بخش گسترده‌ای از اعضای حزبش علیه او هستند. این واقعیت باعث شده موقعیت سیاسی وی هم‌چنان متزلزل باشد.
کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر مخالف، از این نتیجه انتقاد کرد و گفت که محافظه‎‌کاران "مردم بریتانیا را نادیده گرفته‌اند."
پیش از این در سال 2018 نیز حزب محافظه‌کار موضوع عدم اعتماد به "ترزا می‌" رهبر این حزب و نخست‌وزیر وقت بریتانیا را به رأی‌ گذاشت و در نهایت او با کسب رأی اعتماد دوباره، در مقام خود باقی ماند.
نخست وزیر بریتانیا به دنبال رسوایی مهمانی‌هایی "پارتی‌گیت"که همزمان با محدودیت‌های کرونایی در محل دفترش برگزار شده بود، با انتقادات زیادی روبرو شده و بشدت تحت فشار قرار گرفته بود.
این مهمانی‌ها در حالی برگزار شده بود که شهروندان بریتانیایی به خاطر محدودیت‌های قانونی دوران اوج بیماری کرونا از دیدار با دوستان و بستگان خود محروم شده بودند.
به رغم افزایش درخواست‌ها برای استعفای جانسون از پست نخست‌وزیری اما او بارها تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای استعفا ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала