کشف داروی جدید ضد سرطان

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Медсестра вводит пациенту радиоактивный фармацевтический препарат для лечения онкологических заболеваний
Медсестра вводит пациенту радиоактивный фармацевтический препарат для лечения онкологических заболеваний  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
تیمی از دانشمندان آمریکایی در یک مطالعه تازه، مهارکننده های پروتئین BET ضد سرطان را شناسایی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تیمی از محققان کالج پزشکی بیلور و بیمارستان کودکان تگزاس در یک مطالعه، ترکیبات قوی و بسیار خاصی را شناسایی کرده‌اند که از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کنند.
نتایج این مطالعه در مقاله ای که در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.
بر اساس این مطالعه محققان، مهارکننده های BET BD1 نقطه شروعی در توسعه داروهای ضد سرطان موثرتر با عوارض جانبی کمتر هستند.
رویکرد جدید برای کشف دارو به دانشمندان این امکان را می‌دهد که به طور همزمان میلیاردها ترکیب را غربال کنند و مولکول‌های قوی را که به پروتئین‌ها متصل می‌شوند و دارای یک برومدمین (BD) هستند، با یک زیرساخت عملکردی از حدود 110 اسید آمینه شناسایی کنند. در آزمایشات لابراتواری با سلول‌ها، مهارکننده‌های جدید BD1 فعالیت ضد لوسمی مشخصی از خود نشان دادند.
پروتئین های حاوی برومدمین BD با سرطان، التهاب، بیماری های عفونی و اختلالات متابولیک مرتبط هستند، بنابراین آنها به اهداف دارویی بالقوه برای بیماری های مختلف تبدیل شده اند.
مهارکننده‌های BD ممکن است به کنترل رشد سرطان کمک کنند، اما در آزمایش‌های بالینی، برخی عوارض جانبی و کارایی محدودی داشته‌اند که پیشرفت بالینی بیشتر را متوقف کرده است.
محققان در این مطالعه بر روی شناسایی مهارکننده‌های BD1 در خانواده پروتئین BET که در ایجاد سرطان نقش دارند، تمرکز کردند. یک روش پرکاربرد کشف دارو به نام غربالگری با توان بالا شامل غربالگری بیش از یک میلیون ترکیب در یک لوله است.
این تیم با استفاده از فناوری کدگذاری DNA، چهار میلیارد مولکول نشانی شده با DNA را در یک لوله غربال کردند.
BET می تواند بیومارکری برای بهبود نتایج درمانی سرطان پروستات باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала