بلومبرگ: پوتین به "دردناک‌ ترین" نقطه اروپا ضربه وارد کرد

© Sputnik / Владимир Астапкович /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
بلومبرگ در گزارشی نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه غرب را مجبور کرد تحریم های را که خود شان اعمال کرده بودند، دور بزنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‎‌ای آمریکایی بلومبرگ در گزارشی می نویسد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توانست به دردناک ترین نقطه "بخش انرژی" اروپا ضربه بزند - افزایش قیمت سوخت منجر به تورم بالا و رکود اقتصادی در غرب شد.
این نشریه می‌گوید: "علی‌رغم اینکه اتحادیه اروپا شدیدترین محدودیت‌ها را علیه روسیه اعمال می‌کند، تعداد سازش ها " توافق بین طرفین بر اساس امتیازات متقابل" از امتیاز دادن به عرضه نفت از طریق خط لوله گرفته تا حذف پاتریارک کریل از فهرست تحریم‌ها در حال افزایش است."
نویسنده این نشریه معتقد است که جنگ اقتصادی علیه روسیه اتحادیه اروپا را از هم پاشیده است، زیرا کشورها از تحریم ها خسته شده اند.
در این مقاله آمده است: "سلاح مالی" ابزار ناقصی است که به صورت انتخابی عمل می کند و منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی می شود.
بلومبرگ Economics تخمین می زند که درآمد نفت و گاز روسیه در سال جاری به حدود 285 میلیارد دالر خواهد رسید.
نویسنده در پایان می‌گوید: "اگرکالاهای دیگر به این فهرست اضافه شود این مبلغ به حدود300 میلیارد دالر می‌رسد و ذخایر ارزی روسیه که تحت تحریم‌ها مسدود شده است را جبران می‌کند".
زمانی که اتحادیه اروپا ممنوعیت نسبی صادرات نفت روسیه را اعلام کرد، هزینه نفت خام در بازارهای جهانی افزایش یافت و باعث شد که روسیه درآمد مالی بیشتری را عاید شود. روسیه در یافتن بازارهای جایگزین برای انرژی خود مشکلی ندارد و صادرات نفت و گاز به چین در آپریل بیش از 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
پس از آغاز عملیات ویژه برای غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین ، غرب فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش داد. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بلندتر شد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیرا بسته تحریمی جدیدی علیه روسیه تصویب کردند که شامل ممنوعیت واردات نفت از این کشور می‌شود.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هشدار داد تحریمهای اتحادیه اروپا علیه واردات نفت از روسیه، ممکن است به کمبود قابل توجه نفت و فرآورده های نفتی در اروپا منجر شود.
Компрессорная станция компании Нафтогаз рядом с Харьковом, Украина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
فرانسه اعمال تحریم نفت روسیه را موضوعی چند روزه خواند
معاون نخست وزیر روسیه گفت: کشورش راههایی برای فروش نفت خود به بازارهای دیگر پیدا خواهد کرد و تصمیم اتحادیه اروپا را سیاسی خواند.
ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت کشورهای غیردوست بوده و هدف اصلی آمریکا و اروپا بدتر کردن زندگی میلیون‌ها نفر است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала