سه کشور اروپایی مانع پرواز لاوروف به صربستان شدند

© Sputnik / Aleksander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر Самолет-топливозаправщик Ил-78 и истребители Су-30СМ в небе на главном военно-морском параде, посвященном Дню ВМФ, в Кронштадте
Самолет-топливозаправщик Ил-78 и истребители Су-30СМ в небе на главном военно-морском параде, посвященном Дню ВМФ, в Кронштадте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
بلغاریا، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی طیاره سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مسدود کردند. این را روزنامه صربستان به نقل از یک منبع اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه صربستان اعلام کرد که به همین دلیل، سفر لاوروف به صربستان، که برای 6 تا 7 جون برنامه ریزی شده بود، "به سوال بزرگ تبدیل شده است".
Президент Республики Сербии Александр Вучич  и президент РФ Владимир Путин во время встречи на полях второго форума международного сотрудничества Один пояс - один путь в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2022
توافق روسیه و صربستان با قرارداد جدید گازی
پیش از این، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، گفته بود که سرویس های اطلاعاتی خارجی از خاک اوکراین و یک کشور دیگر از اتحادیه اروپا به طور مرتب پیام های در مورد "آله انفجاریه" در طیاره های ایر صربستان در مسیر روسیه ارسال می کنند.
وی همچنین گفت که این کشور به دلیل ارتباطات فعال هوایی با روسیه تحت فشار خارجی قرار دارد.
آنا برنابیچ، صدراعظم صربستان، گفت که الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان مجبور است شخصاً با تدارکات سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که قرار است در تاریخ 6 و 7 جون برگزار شود، رسیدگی کند.
رئیس دولت صربستان در تلویزیون پینک گفت: "وضعیت در ارتباط با سفر سرگئی لاوروف بسیار دشوار شده است. غیرقابل باور است که وضعیت اروپا و جهان به حد برسد که رئیس جمهور یک کشور در مواردی مانند تدارکات ورود وزیر امور خارجه دخالت کند که وزیر خارجه میتواند وارد شود یا نه".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала