احتمال تسریع روند دریافت اقامت دایمی برای افغان ها در آمریکا

CC BY 2.0 / Jason Ippolito / US CapitalЗдание Капитолия США в Вашингтоне
Здание Капитолия США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
عضو شوید
نهادهای مدافع حقوق مهاجران در آمریکا از کنگره این کشور خواسته که مقرره‌ای را برای اقامت دایم 36 هزار مهاجر افغان تصویب کند.
به گزارش اسپوتنیک، مدافعان شهروندی برای مهاجران افغانستان در ایالات متحده آمریکا از کنگره می‎‌خواهند مقرراتی را تصویب کند تا مسیری برای اقامت دایمی بیش از 36 هزار مهاجر افغانستان ساکن ایالات متحده ایجاد شود.
روزنامه آمریکایی دیزرت‎نیوز که عمدتاً موضوعات مرتبط با مهاجرت را پوشش می‎‌دهد در گزارشی می‌نویسد: بیش از 9 ماه از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان می‎‌گذرد و این خروج منجر به تخلیه حدود 130 هزار تن شده که 76 هزار تن آن‎‌ها راهی ایالات متحده شده‎‌اند.
این روزنامه نوشته است: "اکنون ده‌ها هزار تن در بلاتکلیفی قانونی به سر می‌برند؛ زیرا آن‎‌ها یا نمی‌توانند پارامترهای محدود ویزا را برآورده کنند و یا هم در انتظار تعداد زیادی درخواست‌هایی هستند که به دلیل ازدحام بیش از اندازه به تعویق افتاده‎ است."
تصویب این مقررات اسکان مهاجران، رسیده‎‌گی به متقاضیان ویزای مهاجرت به آمریکا را نیز آسان‎‌تر می‎‌کند، به‌ویژه متقاضیانی که هنوز در افغانستان هستند یا به کشورهای مجاور مانند ترکیه یا پاکستان فرار کرده‎‌اند.
مقررات اسکان مهاجران تا هنوز به‌عنوان یک لایحه مستقل به کنگره آمریکا معرفی نشده است. قانون‌گذاران این مقررات را به رغم درخواست‌های دولت بایدن به کنگره برای گنجاندنش در بسته کمکی 40 میلیارد دالری به اوکراین، آن را کنار گذاشته‌اند.
بسته کمکی 40 میلیارد دالری برای اوکراین در ماه می تصویب شد. برخی از قانون‌گذاران آمریکا در همان ابتدا گفتند که کمک به اوکراین، که شامل مواردی مانند تسلیحات و تجهیزات می‌شود، بسیار فوری بود و نمی‌توان آن را تحت تأثیر ماده مشخصی زیر عنوان مقررات اسکان مهاجرتی قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала