غلبه بر سرطان؛ مردان شانس بیشتر دارند یا زنان

© Fotolia / Photographee.euЖенщина, страдающая раком, в присутствии родственника
Женщина, страдающая раком, в присутствии родственника - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
عضو شوید
ایوان بوکین، انکولوژیست، جراح و مامولوژیست روس اظهار داشت که مردان بیشتر در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، بوکین شانس شکست دادن سرطان را در مردان و زنان ارزیابی کرد.
بوکین اظهار داشت که در سال 2020 میلادی، مردان اغلب مبتلا به سرطان نای، برونش و شش، تومورهای پروستات، سرطان پوست به غیر از ملانوما؛ تومورهای معده و همچنین روده بزرگ بودند.
اکثر موارد تشخیص سرطان در زنان تومور سینه است. سرطان پوست غیر از ملانوما، تومور بدنه رحم، تومور روده بزرگ، تومور دهانه رحم و تومور رکتوم از موارد شایع سرطان در زنان است.
Женщина с болью в горле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
چهار علامت روشن سرطان مری نام برده شدند
متخصص روس بیان داشت: وجود یک سیستم تولید مثل در زنان به معنای تشکیل یک زمینه هورمونی خاص است که با آن آسیب شناسی های در حال توسعه نیز همراه است. به عنوان مثال، سرطان سینه در زنان از نظر آماری در میان پنج مورد قابل توجه است، در حالی که در مردان در 3-5 درصد موارد در میان آسیب شناسی کلی انکولوژیک رخ می دهد، با این حال، این بیماری بسیار تهاجمی تر پیش می‌رود. این داکتر همچنین خاطرنشان کرد که بدن زن بسیار بیشتر از اثرات منفی محیط محافظت می‌شود و مقاومت بیشتری در برابر بیماری های مختلف دارد.
بوکین افزود: در زنان، به اصطلاح ذخایر آناتومیکی بارزتر است: بافت چربی زیر جلدی، پروتئین - اجزای ترمیمی در بدن زن بیشتر از بدن مرد وجود دارد. همه اینها متعاقباً بر عملکردهای ترمیمی احتمالی، تحمل شیمی درمانی و مدت دوره بهبودی تأثیر می‌گذارد. با توجه به تجربه شخصی می‌توانم بگویم که آستانه درد در خانم ها بیشتر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала