ایالات متحده به شکست خود اعتراف کرد

© AP Photo / J. David AkeМемориал Линкольна, монумент Вашингтону и Капитолий США на рассвете в день инаугурации в Вашингтоне
Мемориал Линкольна,  монумент Вашингтону и Капитолий США на рассвете в день инаугурации в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2022
عضو شوید
دکتر مولونی: ایالات متحده امریکا نتوانست روسیه را به دلیل عملیات ویژه در اوکراین تحت انزوا قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله داکتر ویلیام مولونی محقق دانشگاه مسیحی کلرادو، که 3 جون در مجله The Hill منتشر شده آمده است که تظاهرات تمام جهان علیه روسیه اعلام شده توسط واشنگتن و همچنین تلاش برای منزوی ساختن آن در عرصه بین المللی با شکست مواجه گردیده است.
همانطور که مولونی خاطرنشان کرد، درگیری ها در کشورهای خارجی معمولاً در همان آغاز، زمانی که افسانه های در اطراف آنها ایجاد می شود و به طور مؤثر برای مردم امریکا "تبلیغ می شود" رایج است و اگر به پیروزی سریع ختم نشود، حمایت عمومی و اجماع سیاسی عاجل از بین می رود.
Капитолий в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2022
کمک ایالات متحده به اوکراین؛ لایحه وام و اجاره برای اوکراین از سوی سنای امریکا تصویب شد
اکنون، مالونی می گوید که وضعیت تغییر کرده است. اگر در ماه مارچ حمایت عمومی از نقش ایالات متحده در وضعیت اوکراین بیش از 60 فیصد بود، اما اکنون، طبق آخرین نظرسنجی، به 45 فیصد کاهش یافته است. و نیویارک تایمز، که هیئت تحریریه‌اش زمانی حامی سرسخت "پیروزی اوکراین" بود، اکنون به طور فزاینده‌ای در مورد اهداف کاخ سفید در این شرایط تردید دارد. برعلاوه ، مالونی همچنین به بیهودگی تحریم ها علیه روسیه اشاره می کند که نتیجه معکوس دارد و بیشتر از فدراسیون روسیه به اقتصاد غرب آسیب وارد می کند.
مولونی به نقل از گازتا.رو گفت: "روبل در ماه مه به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید و صادرات انرژی و کشاورزی روسیه بازدهی بالایی را به همراه دارد، تا حد زیادی به این دلیل که اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نمی‌توانند بدون آن کار کنند." .
به نظر این داکتر، افسانه که ایالات متحده تمام جهان را علیه روسیه جمع کرده است، شکست خورد. در واقع، از 195 کشور، تنها 65 کشور با پیوستن به تحریم‌های امریکا موافقت کردند، یعنی 130 کشور از جمله چین، هند، برازیل، مکسیکو، اندونزیا، بیشتر کشورهای آسیا، افریقا و امریکای لاتین از پیوستن به تحریم‌های امریکا خودداری کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала