دستگیری گسترده ای افراد ملکی در خنج پنجشیر از سوی طالبان

© photo: Masror Tabeshورزشگاه پنجشیر
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
عضو شوید
جنگجویان گروه طالبان پس از شکست های پی در پی در پنجشیر اکنون دست به دستگیری گسترده مردم در ولسوالی خنج پنجشیر زده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، منابع محلی می‌گویند، که طالبان روز ۴ شنبه دستکم ۸۰ نفر را در قریه دشت ریوت ولسوالی خنج پنجشیر دستگیر کردند.
اگرچه انگیزه این بازداشت روشن نیست، اما طالبان در چند ماه گذشته مردم در ولسوالی‌های مختلف پنجشیر را به اتهام ارتباط با جبهه مقاومت دستگیر کرده‌اند.
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
کشته شدن یک فرمانده طالبان در جنگ با جبهه مقاومت در پنجشیر
این منابع می‌گویند، که افراد طالبان مردم را به یک جلسه در مسجد قریه دعوت کردند و سپس همه را دستگیر کرده و به زندان دشتک انتقال داده‌اند.
آنها همچنان می‌افزایند، که طالبان جوانان و مردان قریه ریوت را از خانه‌های شان بیرون و به زندان انتقال داده اند. آنها به خصوص با استفاده از اطلاعات بایومتریک به دنبال بازداشت کارمندان سابق دولت هستند.
این بازداشت‌ها به ریوت محدود نمانده است. طالبان در چندین ولسوالی دیگر مانند عنابه و شتل، افراد را بازداشت کرده‌اند. منابع می‌گویند که این افراد توسط طالبان به شدت شکنجه شده و به خانواده‌های شان هشدار داده‌اند که با رسانه‌ها در مورد وضعیت افراد بازداشت شده صحبت نکنند.
طالبان در چند ماه گذشته برای خاموش کردن اعتراضات و مهار حملات نیروهای مقاومت ضد طالبان دست به دستگیری گسترده مردم در این ولایت زده‌اند.
سخنگوی گروه طالبان در ۲۱ ثور اعلام کرده بود که ۲۵۰ نفر از "نیروهای مخالف" با سلاح دست داشته‌شان به این گروه تسلیم شده‌اند. اما، منابع محلی از پنجشیر با رد ادعای طالبان گفتند افرادی که طالبان به اتهام عضویت در جبهه مقاومت بازداشت کردند، همه غیرنظامی بوده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала