اولتیماتوم لهستان به پناهندگان اوکراینی

© Photo / СтрингерПосольства Польши в Киеве
Посольства Польши в Киеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
عضو شوید
معاون وزارت داخله لهستان می‌گوید که بسیاری از پناهندگان اوکراینی در لهستان حقوق روزانه خود را از دست خواهند داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Rzeczpospolita به نقل از پاول شفرناکر، معاون وزارت داخله لهستان در امور پناهندگان گزارش داد که بسیاری از پناهندگان اوکراینی در لهستان حقوق روزانه خود را از دست خواهند داد.
این تصمیم از اول ماه جولای اجرا خواهد شد. فقط کسانی‌که نیاز دارند می‌توانند این کمک را دریافت کنند. ما در مورد افرادی دارای معلولیت و همچنین زنان باردار و زنان دارای فرزند زیاد صحبت می‌کنیم.
این روزنامه خاطرنشان می‌کند که مقامات قصد دارند پناهندگان را تشویق کنند تا شروع به کسب درآمد کرده و نیازهای خود را تامین کنند.
"پیوتر دلوگوش" پروفسور لهستانی، گفت: این تصمیم تا حدی نشان می‌دهد که حمایت رو به پایان است، زمان بازگشت به اوکراین فرا رسیده است.
پیش از این، آندری دودا، رئیس‌جمهور لهستان از این‌که ورشو و بوداپست مجبور شدند بدون کمک اتحادیه اروپا با موج پناهجویان کنار بیایند، ابراز تاسف کرد. از اواسط ماه می، بیش از سه میلیون اوکراینی از آغاز عملیات ویژه روسیه وارد لهستان شده‌اند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала