رسوایی "پارتی‌گیت"؛ نخست وزیر انگلیس با خطر رأی عدم اعتماد تهدید می‌شود

© AP Photo / Matt Dunhamنخست وزیر انگلیس.
نخست وزیر انگلیس. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
عضو شوید
نخست وزیر بریتانیا به دلیل مهمانی های موسوم به "پارتی‌گیت" و فرهنگ می نوشی در طول همه گیری کرونا با چالش های جدی مواجه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Evening Standard می نویسد، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، هفته آینده به دلیل "فرهنگ شراب نوشی" که در طول قرنطینه در خیابان داونینگ استریت رواج شد، در معرض خطر رای عدم اعتماد قرار گرفته است.
به گفته "ویلیام هیگ" یکی از اعضای مجلس اعیان، جانسون پس از گزارش پارلمان در مورد به اصطلاح" پارتی گیت" وفاداری بسیاری از حامیان محترم حزب محافظه کار را از دست داد.
وی تاکید کرد که در مهمانی‌های غیرقانونی در طول همه‌گیری، خود نخست‌وزیر مقادیر "بیش از حد" الکل مصرف می‌کرد و به کارمندان "بی احترامی" نشان می‌داد.
به گفته "هیگ" حزب محافظه‌کار باید این موضوع را به یک طریق حل کند، زیرا برای اینکه حزبی مؤثر باشد، یا باید در اطراف نخست‌وزیر خود جمع شود یا تصمیمی برای برکناری او بگیرد.
وی گفت: ماه جون آنها در این خصوص رأی گیری خواهند کرد.
دیگر قانونگذاران محافظه‌کار انگلیسی هم در روزهای اخیر گفته‌اند که نامه‌هایی را با هدف طرح درخواست برگزاری رای اعتماد به جانسون به رئیس کمیته 1922 حزب متبوعشان ارسال کرده‌اند؛ چنانچه حد نصاب 54 نامه از این نوع مطرح شود، این فرآیند رای اعتماد مربوط به جانسون کلید زده می‌شود. 17 مورد تا کنون وجود دارد و 20 نماینده دیگر محافظه کار علناً از جانسون خواستند که خودش استعفا دهد.
گفتنی است "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس پس از انتشار گزارش رسوایی‌های پارتی گیت توسط "سو گری"، کارمند ارشد دولتی بار دیگر عذرخواهی کرد، اما همچنان استعفا و کناره‌گیری را رد کرد.
جانسون پس از انتشار این گزارش که در آن انتقادهای شدیدی به وی و مقامات ارشد دولتی وارد شده بود در سخنانی در پارلمان ادعا کرد حضور او در مهمانی‌های دفتر نخست‌وزیری که در اوج محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، برای تقدیر از تلاش اعضای دولت در دوران قرنطینه بوده است که ساعت‌های طولانی برای حفاظت از جان مردم تلاش می‌کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала