طالبان: رهبران سیاسی افغان به کشور بازگردند

© https://twitter.comخلیل الرحمن حقانی
خلیل الرحمن حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
وزیر امور مهاجران حکومت موقت طالبان از رهبران و شخصیت های سیاسی افغان در خارج از این کشور خواسته است که به افغانستان بازگردند.
به گزارش اسپوتنیک، "خلیل الرحمن حقانی" وزیر امور مهاجران دولت موقت طالبان امروز در یک نشست خبری گفته است چهره های سیاسی و رهبران افغان در خارج از کشور به افغانستان بازگردند و خواسته‌های خود را از طریق مذاکره و گفتگو مطرح کنند.
حقانی با تاکید بر اینکه مردم، خواهان خدمت مسوولان هستند افزود: نهادهای مسوول در دولت جدید باید به وظیفه خود به صورت موثر عمل کنند.
وزیر مهاجران طالبان همچنین ادامه کمک های بشر دوستانه و آزادی ذخایر ارزی افغانستان را از سوی جامعه جهانی خواستار شد و ادامه داد: در ماه‌های گذشته کمک‌های بشردوستانه در سراسر افغانستان و از جمله برخی از مناطق کابل میان افراد نیازمند توزیع شده است.
این اظهارات در حالی است که نماینده‌ ویژه آمریکا در امور افغانستان نیز گفته است که چهره‌های مخالف طالبان معتقدند که خشونت راه خوبی برای مردم افغانستان نیست و برای حل بحران، روند سیاسی را ترجیح می‌دهند.
پس از آنکه واشنگتن در بهار سال 2021 تصمیم به خروج نیروها از افغانستان را گرفت، طالبان عملیات گسترده ای را برای تسلط کنترل بر این کشور آغاز کردند.
در 15 آگست همان سال جنگجویان طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند و رئیس جمهور اشرف غنی از کشور فرار کرد. در ماه سپتامبر طالبان برقراری کنترل بر تمام خاک افغانستان خبر دادند و فردای آن روز ترکیب دولت موقت را که هنوز مشروعیت آن از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است، اعلام کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала