علاقمندی به تخصص در زمینه بانکداری اسلامی در روسیه

© Sputnik / Vladimir TrefilovДенежные купюры и монеты России и Европейского Союза
Денежные купюры и монеты России и Европейского Союза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
تقاضا برای تخصص در زمینه بانکداری اسلامی در روسیه در حال افزایش است.
روسلان هلال الدین ، رئیس ابزارهای مالی اخلاقی در بانک "آک بارس" در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان در مورد کریدت کارت اسلامی، در خصوص اصول بانکداری اسلامی، روندهای مالی اسلامی، چرخش به شرق و چشم انداز همکاری با کشورهای اسلامی صحبت کرد.
وی در مورد کریدت کارت بانک حلال و اصول بانکداری اسلامی می گوید: این یک کارت بانکی معمولی است و افزود که یک سری اصول وجود دارد که بر آن مبانی مالی اسلامی استوار است. این همان اقتصاد است، همان سودآوری و تجارت است، اما فقط با در نظر گرفتن موازین اسلام.
«آنچه باید به آن توجه کنید این است که تمام امور مالی اسلامی طبق این طرح کار می کند: هر چیزی که مجاز نیست قطع می شود. سپس از دید متخصصین دانشگاه اسلامی روسیه واداره معنوی مسلمانان جمهوری تاتارستان می گذرد . کارشناسان جذابیت را برای تجارت ارزیابی می کنند، سپس به مؤسسه برای تأیید فرستاده می شود.»
به گفته وی برای موفقیت این فرآیند، شناخت عملکرد کسب و کار از منظر قانون و شرع ضروری است. با ترکیب این دو شرایط می توانید کاری را شروع کنید. ما اولین محصول را در دو ماه که یک "صندوق سرمایه‌گذاری با سرمایه متغیر" است، ساختیم.

«به طور فعال این سیستم توسعه یافته است. حالا هم در این دوران پرتلاطم، هجوم مشتری ادامه دارد، مردم پول خود را نمی گیرند. همراه با این امر آموزش نیز جریان دارد، ما به مردم توضیح می دهیم که شریعت چیست و امور مالی اسلامی چگونه کار می کند.»

وی می گوید که این سرمایه گذاری روی خودتان، فرزندانتان، در فردا است و افزود که علاوه بر این، حدود 70 درصد از مشتریان ما غیر مسلمان هستند. ما توضیح می دهیم که تجربه وجود دارد، که مسلمانان در دخانیات، الکل و صنایع دیگر سرمایه گذاری نمی کنند، بلکه در متالورژی، انرژی و تعدادی از صنایع دیگر، سرمایه گذاری می کنند.

«این یک سرمایه منحصر به فرد در کل فضای پس از شوروی است و حدود شش ماه پیش، Sberbank یک شاخص اسلامی را همراه با بورس مسکو راه اندازی کرد. همچنین شرکت هایی که با ما کار می کنند در این شاخص قرار می گیرند. در سال 2008 تعداد مسلمانان روسیه حدود 20 میلیون نفر بود. مطمئناً در این مدت تعداد آنها با توجه به رشد سنتی در قفقاز و جریان های مهاجرت افزایش یافته است. این روند هر سال افزایش خواهد یافت، اما این فقط در روسیه است، در این جا نمایندگان 65 کشورحضور داشتند.»

آیا با توجه به شرایط اقتصادی قصد توسعه و همکاری با سایر کشورها را دارید؟
«بدون شک؛ البته این یک چرخشی به سوی جهان عرب و اسلام خواهد بود.ما چاره دیگر نداریم. وضعیت جالبی در اقتصاد جهانی در حال رخ دادن است، مانند یک "طوفان کامل" که در دو یا سه سال آینده همه چیز را کاملا از بین خواهد برد. اینها آمار رسمی هستند.»
ارتباطات لجستیک خراب است. مشکل فناوری خواهیم داشت. چین و جهان عرب احتمالا به ما کمک خواهند کرد، اما از ما مفادی زیاد خواهند گرفت. سرمایه گذاری در روسیه با خطرات ارزی مواجه است. متاسفانه کشور ما برای تمام دنیا سمی است.
«فرض کنید شخصی یک میلیون دالر سرمایه گذاری می کند، اما معلوم نیست در یک سال چقدر با نرخ ارز (دالر) پس می گیرد.
به طور مثال، شخصی تجارت خود را راه اندازی کرد، از کار خود به روبل درآمد داشت و تصمیم گرفت پول را برگرداند. از مفاد خود حتی شاید نتواند اکنون میلیون دالرش را برگرداند. اینکه چه اتفاقی برای ارز خواهد افتاد یک سوال دیگراست.»
آقای هلال‌الدین گفت، که خطرات زیاد اکنون تجارت، واردات تجهیزات، وسایل فنی را تهدید می کند. شما به یک ابزار خوب نیاز دارید. به احتمال زیاد، ما ضرورت به استفاده از رمزارز، شاید حتی در سطح قانونگذاری خواهیم بود.
«در همین حال ما نسبت به سایر بانک های بزرگ یک سری مزیت های داریم زیرا محدودیت خاصی نداریم. فعالیت اقتصادی خارجی که می تواند از طریق هولدینگ آک بارس انجام شود، زمینه وسیعی از فرصت ها را باز خواهد کرد. به عنوان مثال عربستان را در نظر بگیریم. در سیتی بانک مالک خود یک شاهزاده است. در حالیکه این یک بانک کلاسیک معمولی است.»
او گفت، بانکداری اسلامی در حال توسعه است و 15 تا 20 درصد از کل بازار کشورهای مسلمان را به خود اختصاص داده است.
این روند برخلاف سیستم بانکداری کلاسیکی که در جهان توسعه یافته است رو به رشد وجود دارد.
«توسعه یافته ترین اقتصاد از نظر مالی اسلامی حتی کشورهای عربی نه، بلکه انگلستان است. آنها به دنبال جایگزینی هستند، نیاز به آن را می بینند، زیرا مسلمانان زیادی دارند. آنها بانک های شراکتی راه اندازی می کنند و قوانین خود را تغییر می دهند. ساده ترین مثال این است که 10 سال پیش مردم نمی فهمیدند کلبسه حلال چیست. حالا همه فهمیدند.»
تجارت معمولی که عادت به استانداردهای غربی دارد، به ما مراجعه می کند و درخواست تجربه و تخصص می کنند. اکنون این روند تشدید خواهد شد - تخصص و تحلیل و کارشناسان وجود دارند.
این بدان معنی است که شما باید قراردادها و معاملات را مطالعه کنید.
«شرکت های بزرگ روابط لجستیکی خود را قطع می کنند و به سمت شرق تغییر جهت خواهند داد. یک نفر در شرق خواهد گفت: من نمی خواهم با رباخواری کار کنم. بیاید طبق شرع عمل کنیم.»
هلال الدین در پایان در رابطه به همکاری با افغانستان گفت که درک درخواست مقامات افغانستان و نحوه پرداخت آنها ضروری است. باید فهمید که در چه سطحی تامین مالی خواهد شد. ممکن است بحث جواز مکانیزم از نظر شرع مطرح شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала