درخواست فعالان فرهنگی افغان از رییس جمهور فرانسه: طالبان تحریم شوند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر طبق نظرپرسی جهانی پوتین و شی جینپین از ترامپ پیش اند
طبق نظرپرسی جهانی پوتین و شی جینپین از ترامپ پیش اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
شماری از فعلان فرهنگی در نامه‌ای از دولت فرانسه خواسته‌اند که برای جلوگیری از کشته شدن بیش‌تر مردم در افغانستان و گسترش فاجعه، دست به کار شود.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از 50 نویسنده‌، روشن‌فکر و فعال فرهنگی و سیاسی افغان، اروپایی، ایرانی و تاجیکستانی، در نامه‌‌ای سرگشاده به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، خواستار تحریم طالبان شده‌اند.
شماری از امضا‌کننده‌گان این نامه که از چهره‌های شناخته شده هستند، در این نامه از دولت فرانسه خواسته‌اند که برای جلوگیری از کشته شدن بیش‌تر مردم و گسترش فاجعه، دست به کار شود.
در این نامه، به نقض گسترده‌ حقوق بشر، حقوق زن، آزادی‌های مدنی، کشتارهای هدف‌مند، کوچ‌ اجباری و تبعیض جنسیتی توسط طالبان اشاره شده است.
هم‌چنان در بخش دیگر آن به رشد افراط‌گرایی و نگرانی‌های امنیتی و همکاری گروه طالبان با تروریسم بین‌المللی پرداخته شده است‌.
در این نامه از رییس جمهور فرانسه خواسته‌ شده است که سران گروه طالبان را به ‌خاطر رفتارهای غیر‌قابل پذیرش آنان، شامل تحریم اقتصادی کرده و بر سفرهای آنان محدودیت وضع کند.
این نامه در چندین رسانه پر‌مخاطب فرانسه و بلجیم نشر شده است.
این درخواست از رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح می‌شود که قرار است شورای امنیت سازمان در ماه جون، درباره تمدید معافیت طالبان از تحریم‌های وضع شده علیه رهبران این گروه تشکیل جلسه دهد.
این تحریم‌ها در سال 2019 و همزمان با آغاز مذاکره میان طالبان و امریکایی‌ها، برای آسان‌سازی روند مذاکرات برداشته شد.
پیش ازین، شماری از فعالان حقوق بشر از جمله هدر بار، مسئول زنان دیده‌بان حقوق بشر خواهان بازگشت تحریم‌های شورای امنیت بر سفر سران طالبان شده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала