دیدار ملا یعقوب از خط فرضی دیورند

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2022
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ملی حکومت موقت طالبان به ولایت ننگرهار سفر کرده و از خط فرضی دیورند دیدن کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی حکومت موقت طالبان شب گذشته(6 جوزا) با نشر اعلامیه‌ی در صفحه تویترش نوشته:"مولوی محمد یعقوب مجاهد سرپرست وزارت دفاع ملی روز جمعه درسفر به ولایت ننگرهار ضمن بازدید از قطعات و جزوتام های قول اردوی 201 خالد بن ولید مستقر در ولسوالی‌های اچین، غنی خیل، نازیان، مهمندره، لعلپوری، گوشته و از ساحات فرضی دیورند نیز دیدن کرده است".

در اعلامیه آمده:"سرپرست وزارت دفاع ملی، دراین سفر با مسوولین مربوطه روی موضوعات مورد گفتگو نموده و فعالیت‌های نیروهای دفاعی را در قسمت تامین امنیت و دفاع از خاک مورد ستایش قرار داده است".
او دراین سفر به بیداری و دفاع از تمامیت ارضی کشور تاکید کرده و از نیروهای امنیتی خواسته تا در راستای خدمت گزاری به مردم همکاری‌های همه جانبه را داشته باشند.

اعلامیه افزوده:" سرپرست وزارت دفاع ملی با شنیدن مشکلات و پیشنهادات مسوولان هدایات لازم را در زمینه صادر کرده است".

خط مرزی دیورند در زمان حکمرانی عبدالرحمن خان در افغانستان، طی معاهده‌ای با هند تحت استعمار بریتانیا تعیین شد. اما بعد از به وجود آمدن کشور پاکستان، حکومت وقت افغانستان، این خط را به رسمیت نشناخته و هنوز بین افغانستان و پاکستان بر سر مسایل مرزی (خط دیورند) اختلافاتی وجود دارد که گاهی باعث بروز مشکلات جدی بین دو کشور گردیده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала