نماینده پارلمان ترکیه: اتهام بکارگیری افغان‌ها از سوی ترکیه برای جنگ اوکراین ساختگی است

© AFP 2023 / ADEM ALTANЗаседание четвертой законодательной сессии турецкого парламента (1 октября 2020). Анкара
Заседание четвертой законодательной сессии турецкого парламента (1 октября 2020). Анкара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2022
عضو شوید
رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه افغانستان و نماینده حزب عدالت و توسعه روز جمعه گفت که اتهام به‌کارگیری شهروندان افغان از سوی دیپلمات های ترکیه برای جنگ اوکراین، تخیلی است.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم آیدین، ​​رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه افغانستان و نماینده حزب عدالت و توسعه روز جمعه گفت که اتهام به‌کارگیری شهروندان افغان از سوی دیپلمات های ترکیه برای جنگ اوکراین، تخیلی است.
آیدین تاکید کرد: این تخیلی است، چنین اتهامی مطلقا بی‌پایه است.
پیش از این، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرده بود که هیات های خارجی ترکیه در ایران شهروندان افغان در این کشور را برای شرکت در جنگ و جانبداری از اوکراین به خدمت می‌گیرند. این منبع دیپلماتیک افزود: بر اساس اطلاعات، هیات‌های خارجی ترکیه‌ای در ایران و به دستور انقره در حال به خدمت گرفتن شهروندان افغان ساکن این کشور برای حضور در اقدامات متخاصم از جانب دولت کی‌یف هستند.
این منبع همچنین با بیان این‌که اسناد لازم در این باره تنظیم می‌شود، گفت: این شهروندان افغان ساکن ایران پس از به خدمت گرفته شدن به ترکیه و سپس به اوکراین می‌روند تا به جانبداری از کی‌یف، در جنگ اوکراین شرکت کنند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала