ده ها تنُ پلوتونیوم اوکراین جهان را تهدید می کند

© Fotolia / Romolo Tavaniسمارق انفجار هستوی
سمارق انفجار هستوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2022
عضو شوید
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از اعلام وجود ده‌ها تن پلوتونیوم در ZNPP به روسیه روی آورده کمک و همکاری خواسته است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین از تماس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد سفر به استیشن برق اتمی Energodar خبر داد.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در این ارتباط اورانیوم اظهار داشته است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی(IAEA) با روسیه و اوکراین در مورد موضوع دسترسی به استیشن Zaporozhye درEnergodar، جایی که به گفته رفائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، 30 تن پلوتونیوم و 40 تن یورانیم غنی‌شده وجود دارد، ارتباطات دارند.
Ядерный реактор на атомной электростанции Пакш в Венгрии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2022
روسیه تامین مالی پروژه هستوی هنگری را تضمین می کند
به گفته وی، برای سازماندهی این سفر نیاز به حل یکسری مسائل لوژستیکی و تخنیکی دارد. "از کدام طرف، از چه قلمرو، از کدام پوسته کنترل، با چه وسایط وارد شوید. آنها اکنون در حال توافق بر سر همه این جزئیات هستند.
ایالات متحده آماده گسترش تماس های مستقیم در مورد تعدادی از مسائل با چین است. پیش از این، گروسی در مجمع اقتصادی داووس از ذخایر عظیم مواد سوخت هستوی در استیشن هستویZaporozhye خبر داد. او همچنین خاطرنشان کرد که آژانس می‌خواهد مطمئن شود که این ذخایر گم نمی‌شوند. مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان این آژانس بتوانند به استیشن هستوی بروند.
سرگئی کوندراتیف، معاون بخش مؤسسه انرژی و اقتصاد، که بر پروژه‌های صنعت اتمی نظارت می‌کند، اعتراف کرد که چنین حجم از اورانیوم و پلوتونیوم غنی‌شده ممکن است برای تولید تسلیحاتی کافی باشد.
Глава КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2022
عنقنریب کوریایی شمالی سلاح هستوی را آزمایش می کند
اما اپراتور اسیشن برق اتمی اوکراین Energoatom این اطلاعات را جعلی خواند. این شرکت می‌گوید: "در استیشن هستوی Zaporizhia، نه اورانیوم و نه پلوتونیوم که می‌توان از آن برای مقاصد نظامی استفاده گردد، ذخیره نشده بود و نیست.
واشنگتن آماده گسترش تماس های مستقیم با چین در مورد تعدادی از مسائل است و امیدوار است که این امر محقق شود.
همانطور که آنتونی بلینکن خاطرنشان کرد، فعلاً "تعامل دیپلماتیک حیاتی است." وی افزود: "این چیزی است که باعث می‌شود عمیق‌ترین نگرانی‌های ما را روشن کنیم، دیدگاه‌های یکدیگر را بهتر درک کنیم، تردیدها در مورد نیات دیگران را برطرف کنیم".
وزیر خارجه امریکا تاکید کرد: "ما آماده هستیم تا در مورد تعدادی از مسائل با پیکن تماس های مستقیم برقرار کنیم. امیدواریم که این اتفاق بیفتد." قرار است بلینکن روز پنجشنبه این سخنرانی را ایراد کند که نکات کلیدی مسیری را که دولت فعلی ایالات متحده قصد دارد در برابر چین مطرح و مشخص شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала