سیاستمدار فرانسوی: غرب باید از"شیطان‌سازی" روسیه دست بردارد

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا
پاریس فرانسه در وضعیت همه گیری ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Valeurs Actuelles پیر للوش مشاور دیپلماتیک ژاک شیراک، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه و معاون سابق حزب جمهوری‌خواه این کشور، به غرب نسبت به "دامن زدن" بیشتر درگیری در اوکراین هشدار داد. به گفته وی، برای دستیابی به توافقی صلح، باید از یک نگاه ساده‌گرایانه به وضعیت دور شد و از "شیطان‌سازی" بیشتر روسیه دست برداشت.
این سیاستمدار خاطرنشان کرد که اروپا در حال حاضر در منطقه درگیری بسیار نگران کننده قرار دارد، زیرا مقیاس این درگیری اکنون به دلیل مداخله ایالات متحده تغییر کرده است.
وی افزود: دو قدرت هسته‌ای وارد تقابل شده‌اند و هیچ‌کدام نمی‌خواهند عقب‌نشینی کنند.
به گفته وی "آنچه در حال رخ دادن است یک رویارویی بین ناتو و روسیه است. هر لحظه ممکن است همه چیز از کنترل خارج شود. هر لحظه ممکن است در یک قیف وحشتناک سقوط کنیم که ما اروپایی ها نمی توانیم از آن خارج شویم."
مشاور رئیس جمهور پیشین فرانسه خاطرنشان کرد: دیر یا زود طرفین باید پای میز مذاکره بنشینند، بر سر آتش بس به توافق برسند و راه دیپلماتیکی برای برون رفت از وضعیت بیابند. به گفته وی، تنها از این طریق می توان از تشدید بیشتر درگیری های جهانی جلوگیری کرد.
للوش ابراز عقیده کرد که جنگ سرد سی سال پیش به پایان نرسید، غرب با سلاح ها و ارتباطات عصر جدید به آن بازگشت.
وی می‌گوید که باید احساسات را رها نموده و نباید کورکورانه مطبوعات غربی را باور کرد. فقط ازاین طریق صلح در اوکراین امکان پذیر خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала