ریاست معارف کابل: دانش‌آموزان باید ده‌ها دعا و حدیث را حفظ کنند

© MoEAfghanistan · Government Organizationسرپرست وزارت معارف طالبان: شریعت اسلامی با آموزش زنان مخالفت ندارد
سرپرست وزارت معارف طالبان: شریعت اسلامی با آموزش زنان مخالفت ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2022
عضو شوید
طالبان به ریاست معارف شهر کابل طرحی را ارائه داده اند که بر اساس آن دانش‌آموزان باید ده ها دعا و حدیث را به حافظه بسپارند.
به گزارش اسپوتنیک، گزارش‌ها حاکی است که آمریت حوزه سوم تعلیمی طالبان به ریاست معارف شهر کابل پیشنهاد داده است که موضوعات مشخص دینی باید برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و طبق آن دانش‌آموزان باید ده‌ها دعا و حدیث را حفظ کنند.
در این پیشنهاد آمده‌است که هر دانش‌آموز مکلف و موظف خواهد بود تا طریقه مکمل وضو، ادای نماز و رکعات نماز را دانسته و مجبور خواهد بود 10 تا 20 سوره، فرایض، سنت‎ها، مستحبات، مفسدات و مکروهات نماز، 5 تا 10 حدیث و ده‎ها دعا را حفظ کند.
در پایین این پیشنهاد "مفتی صفی‌الله قاضی‌زاده" آمر حوزه سوم تعلیمی طالبان امضا کرده و از سوی ریاست معارف شهر کابل که توسط این گروه مدیریت می‌شود، منظور شده‌است.
این در حالی است که به تازگی طالبان درس تجوید را در مضمون‌های دانشگاهی هرات اجباری کرده و از تمام دانشکده‌ها خواسته‌اند که باید تجوید را به دانشجویان تدریس کنند.
در همین حال، طالبان قبلا نیز از گسترش آموزش‌های دینی در کشور خبر داده و گفته‌بودند که در سراسر کشور هزاران مدرسه دینی می‌سازند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала