ایران و عمان 12 سند همکاری امضا کردند

رئیسی و عمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
عضو شوید
در چارچوب سفر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و هیات بلندپایه همراه، 12 سند همکاری میان این دو کشور در حوزه های مختلف به امضا رسید.
به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران گزارش می دهد که 12 سند همکاری میان مقامات ارشد دو کشور ایران و عمان در حوزه های انرژی، سیاسی، حمل و نقل، همکاری های دیپلماتیک، روابط تجاری و اقتصادی، علمی، محیط زیست و ورزشی به امضا رسید.

بر این اساس، این اسناد توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و همتایان عمانی آنها به امضا رسیده است.
پرچم ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
ریزش ساختمان متروپل در آبادان ایران
پیشتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران برای دیدار با پادشاه و مقامات عالی‌رتبه عمان وارد مسقط پایتخت این کشور شد؛ وی در بدو ورود مورد استقبال هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان و مقامات این کشور قرار گرفت. این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور است.

رئیس جمهور ایران پیش از عزیمت به مسقط این سفر را در راستای توسعه سیاست همسایگی و دارای اهمیت بسیار توصیف کرده بود. به گفته وی، این سطح از روابط برای هیچ یک از این دو کشور قابل قبول نیست. برای همین تصمیم و اراده هر دو کشور به ارتقا سطح روابط سیاسی و اقتصادی است و روابط دو کشور می‌تواند توسعه یابد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала