"آبله میمون: چگونه منتقل می‌شود؟

© Photo / CDCВирус оспы обезьян под электронным микроскопом
Вирус оспы обезьян под электронным микроскопом - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2022
عضو شوید
ناتالیا پسنیچنایا معاون کار بالینی و تحلیلی پژوهشگاه مرکزی تحقیقات اپیدمیولوژی سازمان نظارت‌های صحی روسیه گفت که بیماری آبله میمون تا 4 هفته طول می‌کشد، به ندرت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، پسنیچنایا گفت: آبله میمون یک بیماری ویروسی نسبتاً نادر است، هرچند بالقوه جدی است. عفونت همراه با تب، مسمومیت، تورم غددلنفاوی و متعاقب آن گسترش بثورات پوستی (ابتدا به شکل لکه‌هایی است که به وزیکول تبدیل می‌شوند، پس از باز شدن زخم ایجاد می‌شود، پس از بهبودی آنها، پوسته پوسته زخم ایجاد می‌شود و وقتی که از بین می‌روند جای زخم‌ها باقی می‌مانند). این بیماری تا 4 هفته طول می‌کشد.
وی تصریح کرد که این ویروس به ندرت از طریق تماس با مایعات بیولوژیکی یک فرد بیمار، از جمله مایعات خارج شده از زخم، اشیاء به مایعات آلوده، یا توسط قطرات معلق در هوا در طول تماس نزدیک طولانی مدت با فرد بیمار، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.
پسنیچنایا تاکید کرد: در تماس نزدیک با افرادی که از مناطقی که موارد بیماری در آنها شناسایی شده است، استفاده از ماسک برای پیشگیری و همچنین رعایت صحت دست توصیه می شود.
هنگام تماس نزدیک با افرادی که از مناطقی که موارد بیماری شناسایی شده است آمده اند، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها برای پیشگیری توصیه می‌شود.
به گفته وی، به دلیل محدود بودن ترافیک هوایی، احتمال واردات آبله میمون به فدراسیون روسیه بسیار کم است. این متخصص خاطرنشان کرد: همچنین تمامی اقدامات لازم برای مقابله با اپیدمی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است.
Обезьяны во вновь открывшемся зоопарке Сказка в Ялте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
آبله میمون دردسر تازه برای جهان؛ سازمان صحت نشست اضطراری برگزار می‌کند
پیش از این، تاریک یازارویچ، سخنگوی سازمان جهانی صحت گفته بود که این سازمان از 37 مورد ابتلا به آبله میمون آگاه است و 71 مورد دیگر تحت مطالعه هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала