روسیه از فردا عرضه گاز به فنلاند را متوقف می‌کند

© Depositphotos.com / 63ru78Вентиль на газопроводе
Вентиль на газопроводе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2022
عضو شوید
شرکت روسی گازپروم اکسپرت اعلام کرد که از فردا عرضه گاز به گازوم فنلاند را به دلیل عدم پرداخت به روبل متوقف می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، گازپروم اعلام کرد که این شرکت برای گاز عرضه شده در اپریل، روبلی از گازوم فنلاند دریافت نکرده است و عرضه گاز به این شرکت از بیست و یکم ماه می تا زمانی که پرداخت طبق طرح جدید تحویل (پرداخت به روبل) انجام نشود، متوقف خواهد بود.
در بیانیه این شرکت آمده است: "تا پایان روز کاری در بیستم ماه می (مهلت پرداخت مقرر در قرارداد)، گازپروم اکسپورت مبلغی را از "گازوم" فنلاند برای عرضه گاز در ماه اپریل دریافت نکرده است. در همین راستا، گازپروم صادرات به گازوم را از 21 می 2022 تا زمان پرداخت طبق روال تعیین شده، به حالت تعلیق در می آورد".
شرکت فنلاندی اعلام کرده است که قصد ندارد هزینه گاز وارداتی از روسیه را به روبل پرداخت کند و و مراحل رسیدگی داوری را بر اساس قرداد فعلی برای تامین گاز آغاز می‌کند.
در بیانیه گازپروم همچنان آمده است: 17 می، شرکت فنلاندی گازوم اعلام کرد که در رابطه با قرارداد تامین گاز با گازپروم اکسپورت، رسیدگی داوری را آغاز خواهد کرد. این شرکت همچین اعلام کرد که طبق فرمان شماره 172 رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ 31 مارچ 2022 و مطابق با طرح پیشنهادی گازپروم اکسپورت، قصد پرداخت به روبل را ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала