Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحریم روسیه و بلاروس از بازی‌های جهانی بسکتبال+ عکس

© Photo / Pixabayبسکتبال
بسکتبال - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2022
عضو شوید
تیم‌های ملی روسیه و بلاروس از حضور در جام جهانی بسکتبال 2022 محروم شدند.
به گزارش اسپوتنیک؛ در حالی‌که قرار است جام جهانی بسکتبال 2022 از 19 سنبله آغاز شود و سه کشور فیلیپین، جاپان و اندونزیا میزبانی آنرا برعهده خواهد داشت، فدراسیون بین المللی بسکتبال به صورت بحث برانگیزی تصمیم گرفت که کشورهای روسیه و بلاروس را از این مسابقات محروم نماید.
فدراسیون بین المللی بسکتبال اعلام داشت: "روسیه و بلاروس از مرحله مقدماتی جام جهانی بسکتبال فیبا با لغو نتایج بازی‌های‌شان کنار رفتند. همینطور یونان، ترکیه، انگلستان، ایتالیا، ایسلند و هالند، همه به دور بعدی مقدماتی جام جهانی فیال صعود کردند."
جالب‌تر این که تا هنوز مسابقات انتخابی این رقابت‌ها به پایان نرسیده و مشخص نیست چه کشورهایی می‌توانند سهمیه آنرا کسب می‌نمایند.
پیش از این‌که روسیه و بلاروس از ورزش‌های دیگر از جمله فوتبال محروم شده بود، این بار فدراسیون بین‌المللی بسکتبال اعلام داشت که تیم‌های روسیه و بلاروس حق شرکت در جام جهانی را ندارد، این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که پیش از این تیم‌های زنان این ۲ کشور نیز از حضور در جام جهانی محروم شده بودند.
در مرحله انتخابی این بازی‌ها فعلا روسیه در گروه H با سه برد صدر نشین منطقه اروپا است و یکی از تیم‌هایی است که به احتمال فراوان می‌تواند سهمیه بگیرد اما بلاروس با قرار داشتن در رده سوم گروه B راه دشواری برای رسیدن به جام جهانی در پیش داشت.
با کنارگذاشتن این ۲ کشور، هیچ تیمی جایگزین آنها در مسابقات انتخابی جام جهانی نخواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала