محور دیدار وزیران خارجه امریکا و پاکستان، مبارزه با تروریسم و افغانستان

© Ministry of Foreign Affairs, Government of Pakistan, Islamabad (Official).محور دیدار وزیران خارجه امریکا و پاکستان، مبارزه با تروریسم و افغانستان
محور دیدار وزیران خارجه امریکا و پاکستان، مبارزه با تروریسم و افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا و وزیر امور خارجه جدید پاکستان روز چهارشنبه به وقت محلی با یکدیگر دیدار و درباره مبارزه با تروریسم و ثبات افغانستان گفت وگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه امریکا و پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام کردند، که وزیران خارجه امریکا و پاکستان در این دیدار بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه صلح منطقه ای، مبارزه با تروریسم و ثبات افغانستان تاکید کردند.
در بیانیه وزارت خارجه امریکا آمده است، که انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا روز چهارشنبه با بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در شهر نیویورک دیدار کرد تا بر تمایل مشترک برای روابط دوجانبه قوی و خوب میان دو کشور تأکید کند.
وزیران امور خارجه امریکا و پاکستان درباره گسترش همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی ، سرمایه گذاری، تجارت و بهداشت و همچنین روابط فرهنگی گفتگو کردند.
بلینکن در این دیدار از ریاست پاکستان بر گروه 77 استقبال کرد و مدعی تعهد به پیشبرد اقدامات اقلیمی و امنیت غذایی جهانی شد.
این نخستین دیدار رسمی وزیز امور خارجه جدید پاکستان با همتای آمربکایی خود است. پیش از این دیدار، طرفین درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و افغانستان تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.
وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرد، که وزیر امور خارجه امریکا در دیدار همتای پاکستانی‌اش مدعی عزم واشنگتن برای مشارکت تجاری و اقتصادی با اسلام‌آباد شد.
بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفته است: رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر وضعیت را تشدید کرده است و کشورهایی مانند پاکستان که پیش از این با چالش هایی نظیر امنیت غذایی، امنیت آب، امنیت انرژی مواجه هستند، از این مسائل رنج بیشتری می‌برند.
وی اظهار داشت: دولت پاکستان مشتاق به همکاری با دولت بایدن در حوزه امنیت غذایی، بهبود همکاری‌های اقتصادی و تجاری است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала