طالبان خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان را ممنوع کرد

© https://twitter.comاخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
عضو شوید
در پی فرمان اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا با قاچاق انسان از مرزهای این کشور برخورد شود.
به گزارش اسپوتنیک، اخیرا مقامات ارشد طالبان دستوری را برای ممانعت از قاچاق انسان و خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه صادر کرده و از همین رو نیروهای امنیتی این گروه تدابیری شدید را علیه این موضوع در ولایات‌های مرزی اتخاذ کرده‌اند.
"محمد ایوبی" فرمانده پلیس طالبان برای ولایت "نیمروز" اظهار داشت که وزارت داخله حکومت موقت افغانستان خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان را ممنوع کرده است.
وی افزود که در این راستا به تمام نیروهای امنیتی در ولایت نیمروز دستور داده شده تا به هیچ عنوان به کسی اجازه خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه داده نشود.
ایوبی ادامه داد: این فرمان به تمام نیروهای امنیتی ابلاغ شده و قاچاقچیان انسان در صورت مشاهده بازداشت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
فرمانده پلیس طالبان در نیمروز، ولایت هم مرز با ایران، همچنین دستور داده که هیچکس از نیروهای امنیتی دولت سابق و غیرنظامیان اجازه سفر غیرقانونی را ندارد و در صورت سرپیچی از این دستور، از سوی نیروهای طالبان بازداشت خواهند شد.
طالبان همچنان به نیروهای امنیتی افغانستان و صاحبان هتل‌ها هشدار داده که در صورت اقامت دادن به مسافران در مسیر راه، بازداشت خواهند شد.
این درحالی است که در پی تحولات افغانستان سفرهای غیرقانونی به کشورهای همسایه‌ به‌ویژه ایران بطور چشمگیری افزایش یافته بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала