سویدن درخواست رسمی عضویت در ناتو را امضا کرد

© Photo / Tony WebsterШведский флаг
Шведский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
نمایندگی سویدن در ناتو اعلام کرده که وزیر امور خارجه این کشور درخواست پیوستن سویدن به ناتو را امضا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آن لینده وزیر امور خارجه سویدن امروز سه شنبه (17 آپریل) درخواست رسمی پیوستن این کشور به ناتو را امضا کرد.

وزیر خارجه سویدن ضمن امضای درخواست رسمی استکهلم برای پیوستن به ناتو، اعلام کرد که این مسئله بهترین نتیجه برای کشورش را در بر خواهد داشت.
پیشتر حزب حاکم سوسیال دموکرات سویدن اعلام کرده بود، این کشور به طور رسمی تصمیم گرفته است که برای عضویت در ناتو درخواست بدهد. بنا بر اعلام این حزب، در صورت تایید درخواست سویدن برای پیوستن به ناتو، این کشور با استقرار سلاح های هسته ای و پایگاه های نظامی در خاک خود مخالفت خواهد کرد.

نمایندگی سویدن در ناتو در حساب توئیتر خود در همین راستا اعلام کرد:" صبح امروز آن لینده وزیر امور خارجه سویدن درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو را امضا کرد."
سویدن پیشتر و تنها چند ساعت پس از اعلام تصمیم رسمی فنلاند جهت پیوستن به ناتو، از تصمیم در این رابطه خبر داده بود.
روسیه بارها اعلام کرده است که هدف ناتو رویارویی است. به گفته دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه،ورود فنلاند و سویدن به این سازمان "بعید است به نحوی معماری امنیتی در قاره ما را تقویت و بهبود بخشد."
همزمان وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته درباره پیوستن سویدن به ناتو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مسکو مجبور به واکنش نسبت به این مسئله خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала