حرکت محمولۀ جدید گندم کمکی هند به مقصد افغانستان

© https://twitter.comمحموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2022
عضو شوید
مقام های حکومتی هندوستان از حرکت یک محموله جدید گندم کمکی این کشور به مقصد افغانستان خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مقام‌های حکومتی هند گفته اند، که یک محمولۀ جدید از کمک‌های آن کشور که حاوی 2 هزار تن گندم است و در 40 لاری بارگیری شده است، روز دوشنبه به مقصد افغانستان حرکت کرده است.
راهول ننگاری، کمیشنر گمرک امرتسر هند گفته است، که این کمک به سلسلۀ کمک‌های بشردوستانه هند به مردم افغانستان اهدا شده و قرار است از طریق پاکستان وارد این کشور شود.
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2022
محموله‌ گندم کمکی هند به افغانستان رسید

نخستین محمولۀ گندم کمکی هند پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان در ماه حوت سال گذشتۀ خورشیدی به افغانستان انتقال داده شد، که شامل 2500 تن گندم بود. مقام‌های گروه طالبن کیفیت گندم کمکی هند به افغانستان را عالی توصیف کرده و خواستار دوام این کمک‌ها شده بودند. مسئولان در سازمان غذایی جهان نیز از کشور هند خواسته اند که با توجه به مشکلات اقتصادی افغانستان و نیازمندی میلیون‌ها خانواده به غذا و مواد اولیه، سلسلۀ کمک‌های بشردوستانۀ خود را ادامه بدهد.
هند تعهد کرده است که 50 هزار تن گندم را به افغانستان کمک می‌کند و از پاکستان خواسته است تا در مسیر انتقال این کمک‌ها را باز نگهدارد.
دومین محمولۀ گندم کمکی هند در حالی راهی افغانستان شده است که به دلیل عملیات ویژه ای روسیه در اوکراین، بهای جهانی گندم به گونۀ چشمگیری افزایش یافته است. هند که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان است. حکومت این کشور هفتۀ گذشته به دلیل رسیدگی به نیازهای داخلی، صادرات گندم را ممنوع کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала