ارتش روسیه 4 انبار مهمات نیروهای اوکراینی را هدف قرار داد

© Sputnik / Natalia SeliverstovaГерб на ограде здания министерства обороны РФ в Москве
Герб на ограде здания министерства обороны РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2022
عضو شوید
تورن ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه، 15 می اعلام کرد که در طول شب گذشته هوانوردی روسیه چهار انبار مهمات نیروهای اوکراینی را با راکت‌های دقیق مورد هدف قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای کوناشنکوف گفت: در طول شب گذشته راکت‌های هواپایه دقیق نیروی هوافضای روسیه به چهار انبار راکت و تسلیحات توپخانه‌ای و مهمات نیروهای مسلح اوکراین اصابت کردند.
وی همچنین گفت: راکت‌های هواپایه دقیق نیروی هوافضای روسیه شش پست فرماندهی و 13 آتشبار توپخانۀ اوکراین منهدم کردند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود که هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و ارتش 123 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را مورد اصابت قرار داد که در نتیجه، 150 ملی‌گرای اوکراین کشته و 26 واحد تجهیزات نظامی از کار افتادند.
کوناشنکوف همچنان گفت که طی شب گذشته سیستم‌های دفاع هوایی روسیه 15 فروند پهپاد اوکراینی و همچنین 1 راکت "توچکا-یو" را سرنگون کردند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فبروری با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала