بازداشت معاون پیشین قول اردوی 207 ظفر در بغلان توسط طالبان

© AFP 2023 / Patrick BazСолдат Национальной Армии Афганистана на фоне афганского флага
Солдат Национальной Армии Афганистана на фоне афганского флага  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
عضو شوید
به گفته‌ی منابع، آقای برومند عصر روز شنبه (7، ماه می) از ناحیه‌ی اول شهر پلخمری ولایت بغلان از سوی جنگ‌جویان طالب بازداشت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، منابعی از شمال افغانستان به روزنامه صبح کابل، تأیید می‌کنند که جنگ‌جویان طالب، دگروال محمدامین برومند، معاون پیشین قول اردوی ۲۰۷ ظفر را بازداشت و به جای معلومی منتقل کرده‌اند.
به گفته‌ی منابع، آقای برومند عصر روز شنبه (7، ماه می) از ناحیه‌ی اول شهر پلخمری ولایت بغلان از سوی جنگ‌جویان طالب بازداشت شده است.
گفته می‌شود که این رویداد زمانی رخ داده که معاون پیشین قول اردوی ۲۰۷ ظفر با خانمش در حال رفتن به سمت خانه‌ی شان بوده‌اند که در مسیر راه بازداشت شده‌ است.
زنان حامی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.05.2022
رینا امیری: طالبان به جایی رسیده‌گی به بحران اقتصادی به سرکوب "زنان" ادامه می‌دهند
هرچند خانم و فرزندان آقای برومند برای دانستن وضعیت صحی او به حوزه‌ی امنیتی طالبان مراجعه کرده؛ اما جنگ‌جویان طالب با توهین و تحقیر آن را از حوزه بیرون کرده و هیچ پاسخی در این مورد نداده اند.
این نخستین باری نیست که طالبان نظامیان حکومت پیشین را بازداشت کرده‎‌اند. پیش از این نیز ده‌ها نظامی حکومت قبلی از سوی طالبان بازداشت و شماری از آن‌ها به قتل رسیده‎‌اند.
بر اساس یک گزارش تحقیق نیویارک‌تایمز، در شش ماه گذشته، حدود ۵۰۰ تن از کارمندان دولت و اعضای نیروهای امنیتی پیشین از سوی طالبان کشته و یا ربوده شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала